سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم:« محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست.ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن: فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، ادامه مطلب ...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...
مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود: «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی است. ادامه مطلب ...
No Filter Address: http://0nline.aras-web.tk



جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري

جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري


. ادامه راه سبز«ارس»: بعد از انتشار اخبار دروغین درباره نامه رئیس‌جمهور سابق کشورمان به رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌های حامی دولت، سایت پارلمان‌نیوز وابسته به نمایندگان اصلاح طلب مجلس اعلام داشته به اطلاعاتی صحیح از این نامه دست یافته است. خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، این روزنامه‌ها و سایت‌ها اواخر آذرماه خبر از نگارش نامه‌ای از سوی خاتمی خطاب به رهبر معظم انقلاب دادند و چنان این نامه را تفسیر کردند که گویی در همان روزها نگاشته شده و در آن نامه خاتمی ضمن اعلام برائت از موسوی و کروبی درخواست کرده است که در ملاقات حضوری با ایشان گلایه‌ها و حرف‌های خود را مطرح کند، این روزنامه‌ها سپس از قول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالب نادرستی را درباره این نامه عنوان کردند از جمله اینکه « آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه این نامه اظهار داشته‌اند که نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود؛ اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.»

انتشار این دست اخبار که عمدتا از سوی رسانه‌های حامی دولت صورت گرفت، سیدمحمد خاتمی را به واکنش واداشت.

ابتدا رئیس دولت اصلاحات در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت:«در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می‌دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی‌دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.»

اما روند انتشار اخبار نادرست درباره این نامه متوقف نشد تا اینکه خاتمی در آستانه دهه مبارک فجر در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اظهار داشت:« بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان‌ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه‌ای جلوه دهند که ‌که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که اینها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست.»

اما بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده توسط پارلمان‌نیوز، نامه مورد اشاره از سوی خاتمی نوشته شده است اما در نه آذر ماه و نه با محتوایی که در این رسانه‌ها آمده است.

خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در ۹ صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش پارلمان‌نیوز، این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.

سیدمحمد خاتمی در پایان این نامه در مفادی راه‌حل‌های پیشنهادی خود برای برون رفت از وضعیت آن زمان کشور را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان که از انتشار اخبار نادرست و تفسیرهای نادرست‌تر از این نامه صورت گرفته است، بسیار گلایه‌مند است، درباره جزئیات این نامه و پاسخ داده شده تاکنون صحبتی نکرده است و تاکید کرده که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای ایشان ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.

0 نظرات :: جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري