سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم:« محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست.ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن: فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، ادامه مطلب ...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...
مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود: «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی است. ادامه مطلب ...
No Filter Address: http://0nline.aras-web.tk



همه با هم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سبز آماده شویم!

همه با هم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سبز آماده شویم!

. ادامه راه سبز«ارس»: رهبران جنبش سبز صراحتاً از سبزها دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای داشته باشند. اعدام‌های غیرقانونی و شرم‌آور اخیر و سخنان مسئولان عالی‌رتبه نظامی و امنیتی نیز حاکی از آن است که مخالفان سبزها همه تلاش خود را خواهند کرد که اولا تعداد کمتری از سبزها در این راهپیمایی شرکت کنند و ثانیاً سبزهایی که می‌آیند را سرکوب کنند و با برخورد تند و خشن آن‌ها را به پاسخ رادیکال و خشن وادارند. شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد که از میان سه گزینه‌ی «عدم شرکت سبزها»، «شرکت ناآرام و بادرگیری سبزها» و «شرکت بدون درگیری و آرام سبزها» در راهپیمایی،‌ اقتدارگرایان بیش از همه از گزینه سوم می‌ترسند و خواهند کوشید شرکت سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن «محدود» و «پرهزینه» و ناآرام باشد. از این رو یکایک سبزها باید در روزهای باقی‌‌مانده تا ۲۲ بهمن بکوشند زمینه را برای حضور «وسیع» و «آرام» و «بی‌هزینه» سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراهم کنند. به اعتقاد ما با اندیشیدن تمهیداتی مشخص حضور بی‌هزینه و گسترده سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن ممکن است. از این رو در چهارمین طرح همصدایی از کلیه سبزها دعوت می‌شود تا از طرق قانونی و خلاقانة مختلف هموطنان بیشتری را برای حضور مسئولانه در این راهپیمایی دعوت کنند. به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای سبزها و سمپاشی‌های رسانه‌ای رقیب فعالیت داوطلبانه سبزها در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

قبل از ۲۲ بهمن:
قبل از روز ۲۲ بهمن از طرق زیر می‌توانید سبزهای بیشتری را به حضور «آرام» و «مسئولانه» در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشویق کنید:

ـــــ این متن را به دقت و کامل بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید. لازمه کامیابی سبزها در روز ۲۲ بهمن احساس مسئولیت، التزام و تعهد یکایک همراهان جنبش سبز در اجرای هماهنگ و مسئولانه محتوای این متن است. لینک این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از طریق ایمیل و پیامک و تلفن حداقل ۱۰ نفر از دوستان و اعضای خانواده خود را برای همراهی با شما در این هم‌صدایی‌ها دعوت کنید.

ـــــ در محل‌های مناسب (که موجب نارضایتی دیگر شهروندان و تضییع اموال عمومی نشود) و بدون این‌که دیده و هزینه‌ای را متحمل شوید به دیوارنویسی‌های سبز غیرساختارشکنانه درباره ۲۲ بهمن بپردازید. از علامت V و رنگ سبز و عبارات ساده و امیدبخش (همچون «ما بیشماریم»، «۲۲بهمن سبز»، «۲۲ بهمن خانه نمی‌مانیم»، «درود بر موسوی/خاتمی/کروبی» و ...) بیشتر استفاده کنید. ‌

ـــــ تراکت‌های ساده سیاه و سفید درباره ۲۲ بهمن (با عباراتی ساده همچون «۲۲ بهمن سبز») را در حد توان کپی و میان دوستان و همسایگان و درب منازل محله خود توزیع کنید.

ـــــ از امروز تا روز۲۲ بهمن در محافل خانوادگی، دوستانه و کاری و در تاکسی، مهمانی، آرایشگاه، عروسی، ختم و هر محمل دیگری که با دیگران مواجه می‌شوید بکوشید که به نحوی سر صحبت را بگشایید و به ۲۲ بهمن بکشانید و بر موارد زیر تأکید کنید:

۱) رهبران جنبش سبز از سبزها خواسته‌اند در راهپیمایی حضور گسترده‌ای داشته باشند. حضور وسیع در این راهپیمایی تأثیر چشمگیری در تقویت سبزها و افزایش احتمال کامیابی آن‌ها دارد و با توجه به تأثیر فراوان نحوة برگزاری این راهپیمایی در آینده جنبش سبز، یکایک سبزها باید برای حضور در این راهپیمایی احساس مسئولیت کنند.

۲) بر خلاف تبلیغات رسمی و تهدیدهای مقام‌های نظامی و قضایی، حضور مدبرانه و آرام سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن «هزینه‌»ای نخواهد داشت. توجه به نکاتی که در ادامه خواهد آمد لازمه بی‌هزینه شدن حضور سبزها است.

۳) رهبران جنبش سبز تأکید کرده‌اند که طرح شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه به ضرر جنبش و مطلوب اقتدارگرایان و موجب ریزش حامیان جنبش و افزایش هزینه‌های آن می‌شود. بخش‌های مختلف طیف رنگین‌کمانی جنبش سبز مطالبات مختلفی دارند؛ آنچه حداقل مطالبات مشترک سبزها را تشکیل می‌دهد محورهای پنج‌گانه بیانیه ۱۷ مهندس میرحسین موسوی است و شعارهای ۲۲ بهمن نیز باید در چارچوب این محورهای پنج‌گانه و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد.

۴) شواهد و قرائن حاکی از آن است که اقتدارگرایان مایلند با برخورد تند و خشونت‌آمیز، سبزها را به واکنش خشن وا دارند. درخواست رهبران جنبش از سبزها این است که حتی در پاسخ به خشونت، خشونت نورزند. مهمترین برتری جنبش سبز بر مخالفانش «برتری اخلاقی» است و صیانت از محتوا و وجهة اخلاقی جنبش و حفظ آرامش و متانت سبزها از اهمیت زیادی برخوردار است. شکوه سکوت و آرامش و اعتراض متین و اخلاقی راهپیمایی‌ چند میلیونی ۲۵ خرداد،‌ اقتدارگرایان را بیش از هر واکنش خشن و تخریبی‌ای ترسانده‌است و همه تمهیداتی که این ماه‌ها اندیشیده‌اند برای جلوگیری از تکرار آن حماسه سبز و آرام است.۲۲ بهمن می‌توانیم ۲۵ خرداد را تکرار کنیم.

روز ۲۲ بهمن
در روز برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به نکات زیر توجه کنید:

۱) حداقل 5 مورد از اقلام سبزرنگ کوچک (دستبند، پارچه، شال و ...) را همراه داشته باشید تا در راهپیمایی به دیگران بدهید. این اقلام را در جیب‌ها و زیر لباس خود جاسازی کنید. رنگ سبز بسیار بیش از صدا و شعار در گزارش‌ها و تصاویر ثبت و ماندگار خواهد شد.

۲) چندین تراکت دست‌نویس یا فتوکپی شده را زیر لباس خود یا در کیف دستی‌تان جاسازی کنید. تصاویر میرحسین موسوی،‌ مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی و جملاتی چون «رای من کو؟»، «جمهوری اسلامی، آری / دیکتاتوری، نه» و دیگر عبارت‌های خلاقانه و جذاب و در عین حال غیرساختارشکنانه می‌توانند بر این تراکت‌ها نقش ببندند.

۳) در ساعات اول صبح عازم محل راهپیمایی شوید تا بخش بیشتری از خیابان و میدان آزادی را سبزها پر کنند، به جای نیروهای بسیج شدة حاکمیت.

۴) موبایل و وسایل اضافی و ارزشمند به همراه نداشته باشید.

۵) پوشش و ظاهری «غیر متمایز» و حتی‌الامکان «محافظه‌کارانه» داشته باشید که در صورت برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی و لباس شخصی با سبزها به اصطلاح «تابلو» نباشید و از ظاهرتان سبزبودنتان عیان نباشد.

۶) پیش از حرکت به سمت محل راهپیمایی زنگ منزل همسایه‌های سبز خود را بزنید و آن‌ها را هم برای حضور در راهپیمایی تشویق و اهمیت این حضور را به آن‌ها گوشزد کنید.

۷) از همان مسیرهای اعلام شدة صداوسیما به جمع راهپیمایان بپیوندید تا امکان جدا کردن سبزها و ممانعت از پیوستن آن‌ها به جمعیت و سرکوبشان فراهم نباشد.

۸) پیش از این‌که به دل جمعیت راهپیمایان راه بیابید اقلام پوششی و نشانه‌های سبز خود را عیان نکنید. به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای اقتدارگرایان برای محدود کردن حضور سبزها شناسایی آنان پیش از پیوستن به جمعیت و برخورد با آن‌ها است. پیش از رسیدن به دل جمعیت آن‌گونه باشید که نتوانند سبز بودنتان را تشخیص دهند. پس از رسیدن به قلب جمعیت نشانه‌های سبز و تراکت‌های خود را درآورید و استفاده و توزیع کنید. نفس حضور سبزها با شعارهایی که «می‌دهند» و «نمی‌دهند»، اهمیت زیادی دارد و نباید کاری کرد که نگذارند سبزها به محل راهپیمایی برسند. در دل جمعیت راهپیمایان حضور سبزها بدون نشانه سبز هم دیده خواهد شد و باید کوشید این حضور پررنگ‌تر باشد. اگر سبزها پیش و پس از راهپیمایی «نامرئی» باشند و تنها در خود راهپیمایی حضوری پررنگ، آرام و متین داشته باشند، امکان سرکوب آن‌ها از میان می‌رود.

۹) در حد امکان بکوشید که در ذهن راهپیمایانی که سبز نیستند تصویر بهتری از سبزها نقش ببندد. لبخند زدن به دیگران و آرام و مهربان بودن در طول مسیر، تحمل دیگران و احترام به ارزش‌های دیگران، پرهیز کردن و پرهیز دادن از شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه و هرگونه خشونت کلامی و غیرکلامی، حفظ آرامش و متانت و رعایت آداب و شئونات اجتماعی تأثیر مثبتی بر بی‌طرفان و مخالفان منصف دارد.

۱۰) از شعارهای متین و محترمانه‌ای استفاده کنید که مورد پذیرش همه سبزها و رهبران جنبش سبز باشد و به مخالفان جنبش گزگ ندهد. از این شعارها بیشتر استفاده کنید: «یا حسین،‌ میرحسین»؛ «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم‌فریب»؛ «بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم»؛ «یا مهدی، شیخ مهدی»؛ «درود بر سه سید فاطمی، خمینی و موسوی و خاتمی»؛ «خمینی کجایی؟ موسوی تنها شده!»؛ «سلام بر خاتمی، درود بر موسوی»؛ «ابوالفضل علمدار، کروبی رو نگه‌دار!»؛ «مرگ بر دیکتاتور»؛ «موسوی، موسوی، پرچم ایران ما رو پس بگیر»؛ «ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت»؛ «یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن»؛ «صدا و سیمای ما، کذب و فریب و ریا»؛ «اگه امام زنده بود، بدون شک با ما بود»؛ «مجتهد واقعی، منتظری صانعی».
۱۱) در راهپیمایی‌های پیشین بارها دیده شده است که تعدادی از عوامل مزدور اقتدارگرایان با نفوذ در صفوف سبزها به طرح شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه پرداختند و به تخریب اموال عمومی و اعمال خشونت متقابل پرداخته‌اند. به نظر می‌رسد در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتداگرایان بیش از پیش خواهند کوشید اجتماع سبزها را به انحراف و خشونت بکشانند. اگر دیدید که شعاری رادیکال یا برخوردی خشن از سوی افرادی در میان صفوف سبزها سر زد،‌ بلافاصله به کمک دیگر سبزهای مسئول به آن‌ها تذکر دهید و فعالانه بکوشید هیچ حرکت رادیکالی در صفوف سبزها دیده نشود. به خاطیان گوشزد کنید که رهبران جنبش بر حفظ متانت و اعتدال و پرهیز از خشونت (حتی در برابر خشونت) تأکید کرده‌اند. سبزها می‌توانند با برخوردی فعالانه هر گونه تنش یا تندی را در نطفه خفه کنند.

۱۲) قاعدتاً مخالفان رادیکال جنبش سبز همچون قبل شعارهای تندی علیه رهبران جنبش سبز و سبزها سر خواهند داد تا سبزها را به واکنش تند احساسی و خشن متقابل وا دارند. هوشیار باشید که شعارهای حساسیت‌زای آن‌ها را با شعارهای رادیکال پاسخ ندهید و از کنار برخوردهای زننده و توهین‌آمیز آن‌ها با متانت و بزرگ‌منشی بگذرید و مصداق این آیة شریفه شوید: و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. از نظر سبزها چنین افرادی جاهل‌اند و در پاسخ‌شان به سلامی باید اکتفا کرد.

۱۳) به گوش و هوش باشید که صداوسیما نتواند برای سناریوهایی از جنس کارناوال عاشورا و طرح اتهاماتی واهی چون پاره‌کردن تصویر امام خمینی و توهین به امام حسین(ع) خوراک بسازد.

۱۴) پس از اتمام راهپیمایی، نمادهای سبز خود را پنهان یا معدوم کنید و همچون دیگر راهپیمایان پراکنده شوید و از هر گونه تجمع بپرهیزید. اطلاعات دریافتی ما حاکی از آن است که اقتدارگرایان خواهند کوشید پس از پایان مراسم رسمی به طور گسترده دست به سرکوب و دستگیری سبزها بزنند و اگر سبزها پس از پایان مراسم و حضور شکوهمند خود «نامرئی» و «متفرق» شوند، امکان این دستگیری‌ها از میان می‌رود. فقط در مراسم اصلی و رسمی راهپیمایی، «سبز» بنمایید و پیش و پس از آن تظاهر به سبز بودن نکنید و تجمع نداشته باشید و شعار ندهید و با مخالفان درگیر نشوید.

چاپ و تكثير اعلامیه براي دعوت به راهپيمايي سبز 22 بهمن

- انواع اعلامیه‌ها
+ محلی
+ عمومی
+ الله اکبر

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ مشهد


منبع:‌ فیسبوک انقلاب سبز مشهد و ...
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ شیراز


مبنع: فیسبوک جنبش سبز شیرازی‌ها
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ اصفهان


منبع: greenesf.wordpress.com
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ تهران


مبنع: ؟
دانلود pdf.

اعلامیه‌‌ی عمومی: ‌ الله اکبر


منبع :‌ بالاترین
دانلود: pdf.
متن اعلامیه:
صدایی که با تهدید و تجاوز، با کشتار و شکنجه، با فیلترینگ و پارازیت، با مناظره و گاه معاشقه، خاموش نشده و نمی‌شود. صدای ملتی که در برابر ظلم ایستاده است و در برابر حقارت کودتاچیان، بزرگی خدای خود را فریاد می‌زند. هر ده شب دهه سبز فجر،‌ شکست ظلمت را در دل شب فریاد خواهیم زد: الله‌اکبر؛ الله‌اکبر


اعلامیه‌‌ی عمومی


دانلود pdf: رنگی، سیاه و سفید.

0 نظرات :: همه با هم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سبز آماده شویم!