سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم:« محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست.ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن: فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، ادامه مطلب ...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...
مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود: «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی است. ادامه مطلب ...
No Filter Address: http://0nline.aras-web.tk



بیانیه بیست و یکم خانواده های زندانیان سیاسی در آستانه دهه فجر صادر شد

بیانیه بیست و یکم خانواده های زندانیان سیاسی در آستانه دهه فجر صادر شد




. ادامه راه سبز«ارس»: بیست و یکمین بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی در آستانه دهه فجر در اعتراض به تداوم بازداشت فعالان سیاسی و مدنی صادر شد.

به گزارش نوروز، این بیانیه بر آزادي همه زندانيان سياسي به عنوان پيش شرط بازگشت آرامش و امنيت به جامعه تاکید کرده است.

متن کامل بیانیه بیست و یکم خانواده های زندانیان سیاسی به بدین شرح است:


بسم رب المظلومين
«والفجر و ليال عشر والشفع والوتر واليل اذا يسر»

سي و يكمين فجر پيروزي انقلاب اسلامي را در شرايطي به استقبال مي رويم كه تلخ ترين و سخت ترين روزهاي عمر اين انقلاب، درست پس از انتخابات دهم رياست جمهوري به دليل اقدامات ناصواب و پا كج گذاشتن از مسير درست و پرخاشگري به منتقدين از انحراف و معترضين به دروغ و تخلف و بالاخره دهن كجي به خواست و اراده ملت رقم خورد و ما خانواده هاي زندانيان سياسي درست در فرداي روز 22 بهمن امسال، 8 ماه تمام را دور از عزيزانمان و در هراس از مخاطرات پيش روي آنان و در عذاب از رواداشتن ستم به كساني كه خود در دوران انقلاب به مقابله با ظلم رفتند تا زندگي فرزندانشان سرشار از امنيت و عدالت باشد، گذرانيده ايم.

همسران و فرزندان ما را با هجوم ددمنشانه از خانه كه محل امن و آسايش و راحت است و يا از خيابان و محل كار و در مقابل چشم همسايگان و همكاران و مردم حيرت زده و وحشت زده كوي و خيابان، با احكامي كه امضاكنندگانش براساس شكايت ما و عزيزانمان بايد تحت تعقيب باشند، اما با برخورداري از مصونيت هاي ويژه براي خوش خدمتي منتظر ارتقاء مقامند، ربوده شدند و ماهها در سلول هاي انفرادي و در شرايطي غيرانساني سخت ترين فشارها براي پذيرش اتهامات واهي و مضحك قرار گرفتند تا سناريوهاي از پيش پرداخته شده توسط دسيسه سازان خناس كه زاييده اذهان بيمار و تخيلات ماليخوليايي آن بود، در عالم واقع معنا يابد. و دريغ كه دشمنان داخلي و خارجي اين انقلاب مردمي كه در دوران اصلاحات سرخورده از بي اثر شدن ترفندهاي تبليغاتي شان در مخالفت با جمهوري اسلامي سر در لاك خود فروبرده و هرازچندگاهي براي خالي نبودن عريضه مهملاتي مي بافتند كه تنها شنونده آنها خود و دايره محدود هوادارانشان بودند، در شرايط پرفتنه فراهم شده توسط اقليتي افراط گرا و خشونت طلب پس از انتخابات، حياتي دوباره يافته و از انجماد و انزواي خود بيرون آمدند و با اغتنام فرصت از اين اقدامات تندروانه استقبال تام كردند تا متاع بي مشتري خود را در بازاري كاذب به فروش برسانند.

خانواده هاي زندانيان سياسي كه برخي از آنان بند و حبس و شكنجه عزيزانشان و بعضا خودشان را در دوره طاغوت نيز تجربه كرده بودند، اين بار فرياد وااسلامايشان گوش فلك را كر كرد، اما با كمال تأسف نتوانست مسئولين و مقامات قضايي را از خواب غفلت بيدار كند و پژواك فرياد يا زينبشان هر شب و روز نه فقط در كوه هاي محله اوين بلكه تا قله دماوند و همه كوه هاي استوار ايران زمين و حتي فرامرزها، به گوش هموطنان آگاهشان و آزادگان عالم رسيد و خواب راحت را از آنان گرفت تا هر شب طنين الله اكبرشان در كوچه ها و محله ها، بزرگي و عظمت قادر قيوم را به مخلوقات فراموشكار و طاغي او يادآور شود. همان ياغيان عصيانگري كه حلاوت قدرت آنان را به هرگونه تلاشي براي حفظ آن وامي دارد تا آن جا كه دروغ ورد زبانشان مي شود و هدفشان را هر وسيله پليدي توجيه مي كند و به هر فعل حرامي و انجام هر منكري حتي ريختن خون مظلوم و اعدام جوانان نورسته امان داده شده به شرط اعتراف به اتهامات كذب دست مي زنند.

خانواده هاي زندانيان سياسي در آستانه دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي نمي دانند مظلومانه شكايت خود را به كجا ببرند؟ به نزد خانواده بنيانگذار انقلاب، خميني بت شكن كه جمارانش در شب عاشورا مورد هجوم اوباش قرار گرفته و بيت مكرمش مورد توهين و هتك حرمت مكرر قرار دارند؟ به نزد ديگر خانواده هاي پايه گذاران انقلاب چون شهيد بهشتي يار همراه امام كه فرزندش خود در شرايطي سخت در حبس انفرادي است و امكان معالجه اش را براي خانواده متحير و متأثرش فراهم نمي آورند؟ نزديكترين ياران انقلاب كه هر روز زندگيشان صفحه اي از صفحات تاريخ انقلاب اسلامي است و ماههاست دربند نظامي هستند كه خود در استقرار و استحكامش نقش آفريني ها كرده اند؟ به نزد مراجع بزرگوار و علماي دين كه خود در معرض هجوم معاندين و دشمنان قسم خورده انقلاب و امام قرار دارند كه اينك مجال خودنمايي و آتش افروزي يافته اند ؟

ما امروز و همه روزها و شب ها شكايتمان را به ملجأ همه انسان هاي بي پناه و صاحب رحمت واسعه و قدرت كامله مي بريم و خودمان و عزيزان دربندمان را به او مي سپاريم اما فرياد اعتراضمان را نيز همچنان چون پتكي گران بر سر ستمگراني كه ما را از نعمت حضور همسران و فرزندانمان محروم و آنان را از حداقل هاي حقوقشان نابرخوردار نگاه داشته اند، فرود مي آوريم. ما ضمن نكوهش بازداشت هاي فله اي پس از عاشوراي خونين و محروم نگاه داشتن دستگيرشدگان و خانواده هايشان از حقوق قانوني خود بويژه بي خبر نگاه داشتن بخشي از آنان و ممنوع الملاقات كردنشان به بهانه مهار افكار و عقايدشان و به تعبير ديگر پذيرش اتهامات واهي و تكميل بخش هايي ديگر از پازل تدارك ديده شده توسط افراطيون دور از آرمان هاي راستين انقلاب و نيز توهين ها و بي حرمتي هاي اعمال شده، نسبت به تضييقات و فشارهاي جديدي كه بر جوانان، زنان، دانشجويان، روزنامه نگاران و فعالان سياسي و مدني وارد مي شود به شدت اعتراض داريم و متأسفيم كه همه اين اقدامات غيرقانوني و رفتارهاي سخت و ناگوار در كشورمان به نام اسلام انجام مي شود.

ما خانواده هاي زندانيان سياسي برخوردار از آموزه هاي مكتبي انسان ساز با تأسي به بزرگان دينمان بر اهميت امر به معروف و نهي از منكر تأكيد مي كنيم و بار ديگر همه منكرات صورت گرفته طي دوران بازداشت عزيزانمان را توسط قضات، بازجوها و مراجع قضايي و انتظامي و بويژه دروغ پردازي هاي منتشر شده در رسانه ملي و ساير رسانه هايي كه از بودجه بيت المال ارتزاق مي كنند، در غيبت ذيحقان محروم از حق، تقبيح مي كنيم و مسئولين دولتي و قضائي را به اصلاح رويه هاي غلط و پناه بردن به احكام متعالي اسلام توصيه مي كنيم و در همين ماه حرام و در آستانه يوم الله بيست و دوم بهمن آنان را هشدار مي دهيم كه دست از لجاجت برداشته و اختيار خود را به دست افراط گرايان ندهند و آزادي همه زندانيان سياسي را به عنوان پيش شرط بازگشت آرامش و امنيت به جامعه، هر چه زودتر بپذيرند و بيش از اين بحران هاي ايجاد شده و انسدادهاي سياسي را در كنار مشكلات اجتماعي و اقتصادي موجود در كشورمان، نپسندند.

والسلام جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي
11/11/1388

0 نظرات :: بیانیه بیست و یکم خانواده های زندانیان سیاسی در آستانه دهه فجر صادر شد