سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم:« محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست.ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن: فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، ادامه مطلب ...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...
مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود: «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی است. ادامه مطلب ...
No Filter Address: http://0nline.aras-web.tk



حذف رسمي يكي ديگر از اصول حقوق شهروندي از قوانين قوه قضاييه

حذف يكي ديگر از اصول اساسي عدالت اسلامي از قوه قضاييه ايران:
اثبات بیگناهی شرط آزادی بازداشت شدگان عاشورا!


. ادامه راه سبز«ارس»: جعفری دولت آبادی گفت : بازداشت شدگان روز عاشورا آزاد نمی‌شوند، مگر آن‌که بی‌گناهی متهمان برای قاضی پرونده محرز شود.

به گزارش ایسنا عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره وضعیت بازداشت‌شدگان روز عاشورا و سیاست جدید دادستانی!، اظهار کرد: این افراد که در تظاهرات و تجمعات ضد انقلابی روز عاشورا شرکت کردند، آزاد نمی‌شوند، مگر آن‌که بی‌گناهی متهمان برای قاضی پرونده محرز شود.

(ارس: اينجاست كه فاتحه همان كور سوي اجراي عدالت را هم كه لفظاً در دستگاه قضاي ما باقي مانده بود را بايد خواند!. از آنجا كه يكي از ركنهاي اساسي قضا در مورد متهم اصل بر برائت است [چه در ايران و چه در جهان و بخصوص در اسلام] و اينكه هيچكس گناهكار نيست مگر اينكه عكسش ثابت شود وجرمش مسلم گردد(اصلي كه در قانون اساسي و نيز فرمان هشت ماده اي امام راحلمان به عنوان حقوق شهروندي به آن تاكيد داشته اند). اما امروز مسئول دستگاه عدالتخانه ايران اسلامي و شخص دادستاني كه بايد دادرس مردم در مقابل ظلم و جور باشد! خود در نقش ظالم ظاهر شده و قانون را وارونه ميكند!، و اينگونه ميگويد كه از ديد قانون ما اصل در مجرميت است و همه مجرمند مگر عكس آن ثابت شود!. آفرين بر اين عدالت اسلاميتان!)

وی همچنین اعلام کرد که روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات توهین کنندگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: روز یکشنبه دو نفر از متهمان پرونده هتاکان محاکمه شدند و رسیدگی به اتهامات سایر متهمان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.

جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد که پس از قطعیت احکام می‌توان اسامی آنها را اعلام کرد.

دادستان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده انفجار در خانقاه نعمت اللهی‌ها، افزود: تحقیقات در این پرونده در دادگاه انقلاب ادامه دارد.

0 نظرات :: حذف رسمي يكي ديگر از اصول حقوق شهروندي از قوانين قوه قضاييه