سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم:« محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست.ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن: فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، ادامه مطلب ...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...
مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود: «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی است. ادامه مطلب ...
No Filter Address: http://0nline.aras-web.tk



ادامه راه سبز (ارس) را در آدرسهاي جديد اعلام شده دنبال نماييد

0 نظرات
ادامه راه سبز (ارس) را در آدرسهاي جديد اعلام شده دنبال نماييد

شما ميتوانيد هر کلمهء دلخواهي را بجای www ابتدایي دامينهای tk. فیلتر شده ما مانند www.rahesabz.tk یا www.aras-net.tk یا www.aras-com.tk یا www.raahesabz.tk قرارداده و سپس به آدرس جديد بدون نیاز به فیلتر شکن وارد شويد.

مانند:

- http://007.rahesabz.tk
ووو
و همچنين با ديگر دامين هايي كه از قبل بارها اعلام شده است.
ادامه مطلب ...

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: با نمادهای سبز در راهپیمایی 22 بهمن می آییم

0 نظرات
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:
با نمادهای سبز در راهپیمایی 22 بهمن می آییم


. ادامه راه سبز«ارس»: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه ای، از اقشار مختلف مردم برای شرکت پرشور و همراه با نمادهای سبز در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

در این بیانیه که خطاب به مردم منتشر شده آمده است: شما مي دانيد كه وحدت و يكپارچگي كشور و اعتماد به مسئولين، به رغم تنوع و تكثر در انديشه، اقوام، مذاهب و سلايق جناح هاي مختلف سياسي، با و جود برخي موانع سبب گرديد تا بحران هاي مختلف كه جنگ تحميلي مهم ترين آن بود با رهبري بي نظير امام خميني(ره) و همراهي قاطع مردم يكي پس از ديگري پشت سر نهاده شود. رمز و راز اين توفيق، همراهي ملت با دولت و فقدان دوگانگي و شكاف بين آنها بود. دولت خود را از ملت و متقابلاً ملت هم دولت را از خود مي دانست تا آنجا كه صفت دولت خدمتگذار توسط آن يار سفر كرده به دولت جناب مهندس ميرحسين موسوي اطلاق گرديد و ملت ايران را بهتر از مردم مسلمان در صدر اسلام ناميدند. همچنين مجلسي كه برآمده از رأي مردم و مواضع بر حق آنها بود، با وجود مشكلات ناشي از جنگ، تحريم ها و بحران هاي اقتصادي، ذره اي در انجام وظايف نظارتي خود مماشات نمي ورزيد و از همين رو بود كه امام مجلس را در رأس امور مي خواست و مي دانست.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در این بیانیه آورده است: مي آييم تا نشان دهيم جنبش سبز با آگاهي سياسي و توانايي، در عين حال با نجابت اجتماعي و با نفي هرگونه خشونت، با اصول و ارزش هاي ملي و ديني عجين بوده و حقوق مصرح در قانون اساسي را مطالبه مي نمايد. مي آييم تا با صدايي رسا فرياد خويش را به گوش رفيق و رقيب و دوست و دشمن برسانيم كه جنبش سبز همچنانكه بزرگان انقلاب چون آقايان خاتمي ، كروبي و ميرحسين موسوي اعلام نموده اند، مدافع استقلال و بي نياز از حمايت و دخالت بيگانه است و با اتكا به قدرت خدادادي ملت براي احيا و حفظ ارزش ها، اجراي قانون. آزادي ملت، تعميق دين و نجات جامعه، از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد.

در این بیانیه تاکید شده است: در ۲۲ بهمن با نماد سبز مي آييم تا اعلام نماييم وا اسفا از تنگ نظري و كوته بيني كوچكاني كه بر صدر نشسته اند و هر معترض و منتقدي را عامل بيگانه و فريب خورده و برانداز مي دانـند و هـر انتـقادي را تـخريب، كـه ظرفيـت انقـلاب اسـلامي و پويايي آن در گرو تضارب انديشه و افكار است و نابودي كشور، سرنوشت محتوم سيستم هاي تك صدايي. مي آييم تا فرياد زنيم زندانيان سياسي كه اكثراً فجرآفرينان بهمن ۵۷ بودند را آزاد كنيد و به جاي زندان و برخورد و خشونت با ملت، به اصول و آرمان ها برگرديد، به اجراي قانون همت گماريد و به جاي توهم توطئه به تحليل عملكرد خود و نهادهاي همسو همت گماريد، كه آيينه چون نقش تو بنمود راست، خودشكن آيينه شكستن خطاست. مي آييم تا همه با هم فرياد كنيم كه انگ بي ديني و تهمت بيگانه خواهي و دروغ انقلاب مخملي وصله هاي ناچسبند براي جنبش سبز كه صد البته از خصايص ذاتي حاكميت هاي قانون گريز و فرافكن و هنجارشكن و عوام فريب است كه با روش هاي نخ نما شده چون كارناوال عاشورا و پاره كردن عكس و ...، ملت را متهم به اخلالگري و اغتشاش كند.

شوای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از گروهها و احزاب اصلاح طلب است که اسامی امضا کنندگان این بیاینه به این شرح است:

۱) حزب مشاركت ايران اسلامي.
۲) سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران.
۳) مجمع نمايندگان ادوار مجلس.
۴) انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها.
۵) مجمع دانش آموختگان ايران اسلامي.
۶) حزب اسلامي كار.
۷) مجمع نيروهاي خط امام.
۸) حزب اراده ملت ايران.
۹) حزب جوانان ايران اسلامي.
۱۰) حزب مردم سالاري.
۱۱) انجمن اسلامي معلمان ايران.
۱۲) انجمن اسلامي مهندسان ايران.
۱۳) حزب كارگزاران ايران اسلامي.
۱۴) انجمن روزنامه نگاران زن ايران.
۱۵) مجمع فرهنگيان ايران اسلامي.
۱۶) حزب همبستگي.
۱۷) مجمع مدرسين و محققين حوزة علمية قم.

ادامه مطلب ...

بیانیه‌ مهدی کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن

1 نظرات
بیانیه‌ مهدی کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن


. ادامه راه سبز«ارس»: حجت الاسلام مهدی کروبی در آستانه ۲۲ بهمن و سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای را منتشر کرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. در این روز می کوشیم تا دستاوردها و آرمان های امیدبخش که برخی از آن یا به فراموشی سپرده شده و یا به انحراف رفته را با صبر و استقامت و پرهیز از خشونت زبانی و فیزیکی مطالبه کنیم. این مطالبات قانونی حق مردم است که در انقلاب ۵۷ عهد مردم و با جمهوری اسلامی بوده است و این روزها صاحبان قدرت آن را در صندوق خانه قدرت پنهان ساخته اند.»

به گزارش سایت سحام نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران

اکنون که در آستانه ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام هستیم، لازم دانستم ضمن گرامیداشت این روز و اداء احترام به شهیدان که استقلال و آزادی را توامان با جمهوری اسلامی طلب می کردند، به عنوان خدمتگزاری کوچک که در تمام فراز و نشیب های نیم قرن گذشته حضور فعالی داشتم، نکاتی چند را با شما صاحبان اصلی این انقلاب ، نظام و کشور در میان گذارم.

با این امید که مسئولان محترم مخصوصا دلسوزان نظام عاقلانه، عادلانه، منصفانه و به دور از حب و بغض های سیاسی، جریانی و جناحی به آن توجه نمایند. به ویژه آنکه مهدی کروبی از لحاظ سن و سال دیگر در وضعیتی نیست که رفتار او را بتوان با انگیزه های سیاسی و رسیدن به پست و مقام و امور دنیوی تخطئه نمود. اگر در پی آن بودم باید عافیت طلبی پیشه نموده و افسار اشتر سرکش سیاست ایران را رها و از حقوق مردم و آنچه بر ملک و ملت می گذرد، سخنی نگویم و دلشاد و سرخوش از گنجینه خاطرات گذشته ام آرام و بی دغدغه اندوخته اسلامی و انقلابی و مردمی پنجاه ساله خود را در معرض حراج گذاشته و در قبال فروش آن، زندگی آسوده ای را فراهم می کردم و مورد احترام ارباب قدرت قرار می گرفتم.

ولی چنین رفتاری از جوانمردی و مسلمانی به دور است و من حیات و ممات خود را متعلق به اسلام، ایران و مردم می دانم. بزرگترین افتخار من این است که بنده خدا، فرزند ایران و سرباز مردم بوده و خواهم بود، لذا سکوت و یا جدایی از مردم و بی توجهی به منافع ملی را نه تنها جفا دانسته بلکه با تاکید بر ارزش های دینی و آرمان های بلند مردم و امام، متبلور در قانون اساسی به دفاع از حقوق شرعی و قانونی و آزادی های مشروع مردم پرداخته وخواهم پرداخت. این پیمان ناگسستنی مهدی کروبی با ملت بزرگ ایران است. اکنون توجه برادران و خواهران عزیز را به چند نکته مهم جلب می نمایم.

۱- همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. در این روز می کوشیم تا دستاوردها و آرمان های امیدبخش که برخی از آن یا به فراموشی سپرده شده و یا به انحراف رفته را با صبر و استقامت و پرهیز از خشونت زبانی و فیزیکی مطالبه کنیم. این مطالبات قانونی حق مردم است که در انقلاب ۵۷ عهد مردم و با جمهوری اسلامی بوده است و این روزها صاحبان قدرت آن را در صندوق خانه قدرت پنهان ساخته اند.

۲۲ بهمن در یک کلام روز مردم است. شهید آیت الله مدرس در ارتباط با پیمان مردم و حکومت بعد از بیان مرتبه ولایت پیامبر و معصومین که ماموریت مستقیم الهی دارند به زیبائی می گوید: یک مرتبه مثل زمان ما که این طور پیش آمده است آن حاکم و سائس از جانب ملت است ، در این صورت وظیفه او اجرای دستوری است که ملت به او می دهد و هر دستوری از تعمیر بلاد و تامین عباد این ملت … قانون اساسی دستوری است که ملت به آن شخص می دهد و آن حاکم و سائس اگر بر طبق آن عمل نکرد ظالم و متعدی و لازم الرفع است.

۲- در حالی به استقبال سالروز ۲۲ بهمن امسال می رویم که دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام بشدت زیر سوال رفته است. انتخابات ریاست جمهوری دهم همراه شد با مهندسی آرای مردم. پاسخ سوال ساده مردم در راهپیمایی عظیم سکوت ۲۵ خرداد و پس از آن (رای من کو) با خشونت و سرکوب مواجه و موجب شکسته شدن دیوارهای اعتماد میان مردم و حاکمیت شد. این امر بستری را بوجود آورد که میراث امام خمینی و خون بهای شهیدان با بزرگترین چالش سه دهه اخیر روبرو گردد. مردم خوب می دانند و مسئولان نیز باید بدانند که راه حل مشکلات پیش آمده نه پاک کردن صورت مساله است و نه داغ و درفش.

باید مردم را در امور کشور و مطالبه حقوق شان جدی گرفت و همراه مردم و در جهت خواست و منافع و مصالح آنان حرکت نمود. سرکوب، بازداشت و زندان فله ای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان، دادگاه های نمایشی، اعدام و اعمال مجازات های سنگین و ایجاد فضای امنیتی راهکار مناسبی برای مهار آنچه رخ داده و می دهد نیست. تمکین به خواست ملت و به رسمیت شناختن حقوق آنان راه خروج از بحران موجود است.

من از مراجع بزرگ تقلید و علمای اعلام و حوزه های علمیه و تمام رجال و شخصیت های معتبر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز از عقلای بزرگ قوم از سر دلسوزی درخواست می کنم تا دیر نشده بدور از مشاجرات لفظی بی حاصل، با ارائه طرح های واقع بینانه به داد اسلام و مردم برسند. مراجع معزز میدانند که آنچه امروز بر این کشور و مردم می گذرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم، بنام اسلام و تشیع و روحانیت است. بنابراین هر کس به اندازه توانش باید از آبروی اسلام و حقوق مردم دفاع کند. متولیان امر هم شیوه و روش خود را عوض کنند و بدانند که نه سکوت و عقب نشینی ما و نه تهدید و ارعاب و خشونت آنان مشکل را حل نمی کند.

۳- در این روزها مردم این صاحبان اصلی انقلاب بدلائل متعددی از جمله اقتصادی، سیاسی و امنیتی و بویژه بی توجهی به حقوق شهروندی شرایط سختی را می گذرانند. انکار این شرایط ، حقیقت و واقعیت را تغییر نمی دهد ولو آنکه نام آن را عده ای “فتنه” و عده ای دیگر “بحران” و یا واژه ای دیگر بگذارند. یکی از بزرگترین مشکلات امروز کشور همین انکار مشکلات یا دلخوش نمودن به نام های دیگر است.

حضرات نه تنها تلاش می کنند معضل را نبینند و آن را نپذیرند بلکه سعی می کنند واقعیت های تلخ موجود را با شبیه سازی های ناشیانه و بچگانه وارونه جلوه دهند. فلذا قدمی در جهت علاج آن بر نمی دارند. درحالی که از اداره امور ساده کشور درمانده اند، ادعای اداره امور جهان را دارند. افزایش مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی صدای دوستان و هم پیمانان مجلسی خودشان را درآورده و علیرغم شعار “عدالت و مهرورزی و خدمت به بندگان خدا” نابرابری و تبعیض در جامعه موج می زند. تبعیض و فساد دولتی بحدی افزایش یافته که بنا بر آخرین آمارهای بین المللی کشورمان دراین امر با سقوط معنی داری در رتبه ۱۶۸ کشور دنیا قرار گرفته است.

۴- متاسفانه علیرغم آموزه های اسلام فضای جامعه آکنده از تزویر، چاپلوسی، دروغ و رواج مدح و ثنا گردیده است. از یک سو متملقان پست و از سویی دیگر افراطی های بی مایه میانداری می کنند و عرصه را بر عالمان و اندیشمندان و عقلا تنگ نموده و بازار تهمت و افترا و هتک حرمت چنان داغ شده که ارکان نظام، انقلاب و یاران با وفای امام از باران گستاخی ها در امان نیستند. بی هویت های خشک مغز با چشمان بسته و دهان های باز در کمال امنیت، بدون پروا مداحی و خودفروشی می کنند و با ایراد تهمت و افترا عرصه را بر پاکان و نیکان تنگ کرده که از این آشفته بازار باید به خدا پناه برد. به یاد داریم که امام امت نه تنها در حفظ آبرو و شئون همگان با تمام وجود مراقبت می فرمود بلکه حتی مدح و ثنای چهره های شناخته شده و عالی مقام را بر نمی تافت و نهیب می زد که نفس انسان سرکش و طغیانگر است. از این تعریف و تمجید و تعارض ها با من نکنید مبادا وسوسه شده و باورم شود. اگر دنبال راه حل اصولی هستیم باید:

• بر دهان ثناگویان متملق خاک ریخت و دست و زبان و قلم خشونت گرایان بی سرمایه مهار و کنترل شود و بازار دین فروشی و انحصار طلبی طرد گردد.

• تمام اصول قانون اساسی بطور کامل اجرا گردد و حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در همه انتخابات ها از مجلس خبرگان رهبری گرفته تا مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری رعایت شود. بدعت زشت شورای نگهبان که تمام ایرانیان از جمله چهره های شاخص و شناخته شده را به ساتور نظارت استصوابی می سپارد باید حذف گردد. میزان باید فقط رای ملت باشد نه گزینش و مهندسی آرای مردم بر اساس سلایق عده ای خاص. من مطمئن هستم مردم شریف ایران با عنایت به فضای مذهبی قطعا افراد صالح، سالم، متعهد و متخصص را بر مصدر امور خواهند نشاند.

• آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی

• فضای باز مطبوعات و به رسمیت شناختن نقد و نقادی و بازگرداندن آرامش به دانشگاه ها تحقق یابد

• فضای امنیتی و جو پلیسی و محیط رعب و وحشت برداشته شود، در این فضا بستر وحدت و همکاری نیست.

و صد البته که در این صورت بایدهای فراوانی هم متوجه جریان معترض که در حال حاضر از فرط مظلومیت سکوت پیشه نموده اند خواهد بود. هشدار که مبادا تمامیت خواهان شما را به ساختار شکنی وادار نموده که این امر خواست مخالفان و دشمنان حرکت مسالمت آمیز شماست. رفتن در فضای خشونت و یا گرفتار شدن در فضایی که ممکن است خود به نام شما طراحی کرده و مرتکب رفتاری خلاف مصلحت و مقررات شوند، خواست سرکوبگران بی منطق است. هشدار که مبادا عوامل نفوذی و بیگانگان و اجانب در صفوف شما رخنه نموده و ارزش های دینی و اخلاقی و ملی را خدشه دار نمایند. من رسما اعلام می کنم دوستان و یاران ما از مقدمات و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و سرنوشت رای شان سوال داشتند. آنان حقوقی شرعی و قانونی خود را با تاکید بر اسلام و نظام و منافع ملی آنهم با سکوت و آرامش مطالبه نمودند که جا دارد از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، پلیسی و رسانه ای شوال شود که چه کردید که چنین شد و چرا کار به اینجا کشید؟ آیا افق آینده اینگونه رفتارها و برخوردها را مورد مطالعه قرار داده اید؟

آخرین کلام، لازم است مردم عزیز خصوصا قشر تحصیل کرده و طبقه جوان توجه داشته باشند که آنچه امروز به نام جنبش اعتراضی در جامعه جریان دارد یک ایدئولوژی فراگیر نیست که خط کشی های سفت و سخت داشته باشد و افراد را بر اساس آن گزینش نموده و مسئولیت رفتار تمام حاضران در آن را بپذیرند. این جنبش برای دفاع از عقیده یا مرام سیاسی و دینی خاصی نیست طبعا افراد موجود در آن دارای آرا و عقاید گوناگونی هستند که هر یک از ما می توانیم با آنها موافق یا مخالف باشیم. فصل مشترک این جنبش استیفای حق رای، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات، آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی، اصلاح شیوه حکومت داری و قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی مردم است. بدون شک بالا بردن مطالبات و انحراف از اهداف ذکر شده دست آویزی برای سرکوب خشن این حرکت می گردد. لذا من به عنوان پدری پیر به جوانان عزیز و به عنوان برادری سرد و گرم چشیده و آب از سر گذشته به پیران و میان سالان عرض می کنم طرح مباحث دیگر به جز خواسته بحق و قانونی، انحراف از مسیر است و این خواست مخالفان این جنبش و در مواردی ساخته و پرداخته آنان یا عوامل نفوذی می باشد. به امید روزی که اصحاب حکومت و ارباب قدرت عقل، عدل و انصاف را بیاری بخواهند و موجبات خشنودی اولیای اسلام و مردم ایران را در پرتو به رسمیت شناختن حقوق مردم، فراهم نمایند.

و آخردعوانا ان الحمد لله رب العالمین

مهدی کروبی
۱۴ بهمن ۱۳۸۸
ادامه مطلب ...

جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري

0 نظرات

جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري


. ادامه راه سبز«ارس»: بعد از انتشار اخبار دروغین درباره نامه رئیس‌جمهور سابق کشورمان به رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌های حامی دولت، سایت پارلمان‌نیوز وابسته به نمایندگان اصلاح طلب مجلس اعلام داشته به اطلاعاتی صحیح از این نامه دست یافته است. خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، این روزنامه‌ها و سایت‌ها اواخر آذرماه خبر از نگارش نامه‌ای از سوی خاتمی خطاب به رهبر معظم انقلاب دادند و چنان این نامه را تفسیر کردند که گویی در همان روزها نگاشته شده و در آن نامه خاتمی ضمن اعلام برائت از موسوی و کروبی درخواست کرده است که در ملاقات حضوری با ایشان گلایه‌ها و حرف‌های خود را مطرح کند، این روزنامه‌ها سپس از قول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالب نادرستی را درباره این نامه عنوان کردند از جمله اینکه « آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه این نامه اظهار داشته‌اند که نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود؛ اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.»

انتشار این دست اخبار که عمدتا از سوی رسانه‌های حامی دولت صورت گرفت، سیدمحمد خاتمی را به واکنش واداشت.

ابتدا رئیس دولت اصلاحات در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت:«در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می‌دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی‌دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.»

اما روند انتشار اخبار نادرست درباره این نامه متوقف نشد تا اینکه خاتمی در آستانه دهه مبارک فجر در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اظهار داشت:« بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان‌ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه‌ای جلوه دهند که ‌که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که اینها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست.»

اما بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده توسط پارلمان‌نیوز، نامه مورد اشاره از سوی خاتمی نوشته شده است اما در نه آذر ماه و نه با محتوایی که در این رسانه‌ها آمده است.

خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در ۹ صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش پارلمان‌نیوز، این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.

سیدمحمد خاتمی در پایان این نامه در مفادی راه‌حل‌های پیشنهادی خود برای برون رفت از وضعیت آن زمان کشور را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان که از انتشار اخبار نادرست و تفسیرهای نادرست‌تر از این نامه صورت گرفته است، بسیار گلایه‌مند است، درباره جزئیات این نامه و پاسخ داده شده تاکنون صحبتی نکرده است و تاکید کرده که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای ایشان ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.

ادامه مطلب ...

و "هبل" خداوندگارشان در انتصاب والي مطلق اينگونه آيه نازل كرد!

0 نظرات
سوره مبارکه ا.ن کبود در باب انتصاب والي مطلق از طرف خداوندگاران هبل !

یک عضو (!) شورای نگهبان گفت ولایت والي مطلق ربطی به مردم ندارد چون از طرف خدا (هبل) منصوب شده است . ما البته دقیقاً نمیدانیم که این عضو (!) مربوط به کجای شورای نگهبان می‌شود لیکن با اندکی تدبیر در نشانه های خداوندشان (كه همان بت اعظم زمان جاهليت هبل است) ، در تائید این عضو (!) شورای نگهبان ناگهان سوره‌ای از جانب خداوندگاران (هبل) نازل شد که تا حالا نشده بود :


ه ی جیمی *(1) قسم به دست چلاغ (2) و اسم دیگر الاغ (3) که نقطه ای وسطش باشد (4) کره بز دارم حرف می‌زنم چرا وسط حرف ما شماره می‌زنی ؟! (5) ای کسانی که ارواح عمه‌تان ایمان آورده‌اید (6) آیا نمی‌بینی ؟ (7) کوری ؟ (8) پس ما برای شما والي مطلق فرستادیم (9) که ظرف سی سال برای خودمان سر خر شد (10) و در آن نشانه های فراوان قرار دادیم (11) آیا کس دیگری را دیده‌ای که دستش لاستیکی باشد ؟ (12) و چشمش عینکی باشد ؟ (13) و خودش مفنگي باشد ؟ (14) جز والي ما (15) که خودمان فرستادیم (16) آخر ما خودمان اینجوری بودیم "~" نمی‌توانستیم از دینمان محافظت کنیم (17) اینرا فرستادیم (18) تا ممتقی تمساح او را برای والي ديار شما کشف بکند (19) همانی که بهش می‌گویند قاراقودیل (20) همانا که کریستف کلمب عمراً نتوانسته باشد چنین کشفی بکند (21) یا همین یارو ایمانی ، عضو (!) شورای نگهبان (22) بی ادب ! (23) پس بانگ بر تو باد که می‌گوئی چرا (24) اصلاً بتوژه ؟ (25) عربی چ ندارد مجبوریم اینجوری بگوئیم (26) عربی ژ ندارد که ندارد ما خدائیم حال می‌کنیم بگوئیم (27) که همانا همه چیز ما همینجوری زورکی است (28) مثل همین انتصاب والي شهر شما (29) و بطری‌های‌ فراوان قرار دادیم (30) تا والي مطلقا بر شما وارد بکند (31) و جانهای شما بزغالگان را بگیرد (32) پس آنگاه که او را آفریدیم (33) ايزراوول را فرستادیم دنبال کارهای دیگر (34) همین یکی برای تمام کره زمین کافی است (35) و هر جا کشته‌ای دیدی (36) او را هم دیده‌ای (37) و اگر بپرسی چرا (38) از تحت شما انهار رد می‌کنیم (39) و شما را فوق اشجار می‌کنیم (40) چونکه محاربید (41) اصلاً ارتش که چرا ندارد (42) و تو فکر کرده‌ای که جمهوری بت پرستان غیر از پادگان است ؟ (43) ها ها ها (44) خنده‌مان تمام نشده بود چرا شماره میزنی ؟ (45) میزنمتا ! (46) همانا ما هر چی می‌گوئیم همه‌اش راست است (47) عین حرفهای همین والي که برایتان فرستادیم (48) و دار و دسته‌اش (49) آنها را البته نمی‌دانیم کدام پدرسوخته‌ای فرستاد (50) عین خ.ر دروغ می‌گویند !

* از اعجاز است یک عده خودشان را جر دادند آخر نفهمیدند یعنی چه !
عليرضا رضاي (با دخل و تصرف)
ادامه مطلب ...

پزشکی قانونی: پزشک کهریزک به دلیل مسمومیت دارویی فوت کرده است!

0 نظرات
پزشکی قانونی: پزشک کهریزک به دلیل مسمومیت دارویی فوت کرده است!

. ادامه راه سبز«ارس»: سازمان پزشکی قانونی کشور علت فوت پزشک کهریزک را مسمومیت دارویی اعلام کرد!

به گزارش ایلنا حسن عابدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص علت فوت پزشک کهریزک گفت: همانطور که در گذشته نیز از طریق مقامات قضایی اعلام شد ،پزشکی قانونی علت مرگ پزشک کهریزک را مسمومیت دارویی تشخیص داده و نتیجه آن را به مرجع قضایی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ پزشک کهریزک را خودکشی یا قتل تشخیص داده است،اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از خودکشی یا به قتل رسیدن پزشک کهریزک خبری ندارم و این موضوع را باید از مرجع قضایی یا قاضی رسیدگی کننده به پرونده جویا شد.
ادامه مطلب ...

قذافي: متي جان يك وقت فكر نكني فقط توي ايران و ونزوئلا پيدا ميشه!

0 نظرات
قذافي: متي جان يك وقت فكر نكني فقط توي ايران و ونزوئلا پيدا ميشه!


ادامه مطلب ...

اختفای "20 كامیون سلاح" زیر فرش مسجد هادي غفاري!

0 نظرات

عجب!: اختفای "20 كامیون سلاح" زیر فرش مسجد هادي غفاري!

. ادامه راه سبز«ارس»: روزنامه "جوان" كه از سوی یك نهاد خاص حمایت می‌شود، در خبری مدعی شد در بازرسی از مسجد هادی غفاری علاوه بر تسلیحات، 600 تا 800 هزار فشنگ یوزی از دریچه زیر فرش‌های مسجد كشف شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، این روزنامه كه پیش از این به شدت از سلامت انتخابات دفاع و حملات تندی به معترضان كرده بود، با این‌گونه اخبار بهانه‌ای برای معترضان به انتخابات ایجاد می‌كند تا به استناد به دروغ بودن این‌گونه اخبار این روزنامه یا اشتباه آنها در شمردن فشنگها، بقیه مواضع آن را نیز زیرسؤال ببرند.

ادعاهای روزنامه جوان در حالی بیان می‌شود كه با توجه به جای گرفتن حدود 2 هزار فشنگ در یك جعبه مهمات، این حجم ادعایی برابر با حدود 350 جعبه مهمات می‌شود و از آن‌جا كه یك كامیون گنجایش حدود 35 جعبه مهمات را دارد، این به معنای جاسازی 10 كامیون مهمات در زیر دریچه فرش مسجد الهادی(ع) است.

از سوی دیگر، ادعای وجود حجم انبوه اسلحه در این روزنامه نیز جالب توجه است، اگر به ازای هر 500 فشنگ تنها یك مسلسل وجود داشته باشد، ‌باید حدود 1500 مسلسل نیز در این دریچه‌ها پنهان شده باشد كه با توجه به ظرفیت چهار مسلسل در یك جعبه باید، 350 جعبه اسلحه یا 10 كامیون اسلحه نیز جاسازی شده باشد كه پنهان كردن 20 كامیون مهمات و اسلحه در زیر دریچه زیر فرش یك مسجد، معجزه‌ای است كه تنها از گردانندگان روزنامه جوان ساخته است.

جالب اینجاست كه نویسنده این روزنامه با تقلید از گفت و شنودهای پدر معنوی شایعه‌پراكنان ارزشی (حسين شوش)! كه دیروز خبر دروغ بازداشت‌ هادی غفاری را منتشر كرده بود، در مطلبی با عنوان «اون پادگانه نه پایگاه»، اظهار كرده حجم اسلحه موردنظر آن‌ها نه در پایگاه بسیج، بلكه در پادگان قابل نگهداری است كه البته باید پرسید، بالاخره این میزان سلاح در پادگان بوده یا در دریچه زیرفرش مسجد؟!

گفتنی است علاوه بر صدها مطلب كذب این روزنامه، در یكی از جالب‌ترین آن‌ها گردانندگان جوان مدعی شده بود كه محمد قوچانی، سردبیر سابق اعتماد ملی به همراه اقوام خود در كشورهای حاشیه خلیج فارس دوره دیده است كه با اطلاع یافتن قوچانی از این اتهام در زندان، وی گفت كه اصولاً از كشور خارج نشده و فاقد پاسپورت است و پس از آزادی وی مشخص شد این موضوع حتی در اتهامات پرونده وی نیز وجود ندارد و صرفاً جهت جنگ‌ روانی اعضای ارزشی! این روزنامه صادر شده است.

ادعای جدید سپاه: نقش هادی غفاری در ترورندا آقاسلطان، استاد دانشگاه تهران و شهید موسوی!

سايت جرس نيز ديروز چنين نوشت: سایت روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران با ادعای کشف مقداری سلاح در انبار مسجدی که هادی غفاری امام جماعت آن است نوشت: کشف جدید انبار اسلحه در یک مؤسسه که متولی آن یکی از اعضای با‌سابقه جناح دوم خرداد و مجمع روحانیون و حامیان موسوی و کروبی است، تئوری‌های مختلفی را در این برهه حساس مطرح کرده است. ‌ بی‌شک سرنخ ترورهای کور چند ماه گذشته همانند ندا آقاسلطان، ‌خواهرزاده موسوی در روز عاشورا، ‌استاد علی‌محمدی و ... ‌از یک اتاق فکر مشترک سرچشمه می‌گیرد و این پروژه را بایستی پیاده کردن تئوری ترورهای خاکستری برای زیر سؤال بردن نظام ارزیابی کرد‌!

گفتنی است تا پیش از این حامیان دولت در ابتدا اعلام کردند که مدارک و اسنادی در دست دارند که قاتل ندا آقا سلطان منافقین هستید، سپس اعلام کردند که قاتل ندا آرش حجازی و انگلستان است و امروز نیز نام یکی از روحانیون صریح الهجه حامی جنبش سبز را به عنوان قاتل نداآقا سلطان معرفی می کنند.

در خصوص ترور استاد دانشگاه تهران نیز حامیان دولت در ابتدا گروه "انجمن پادشاهی" را مسئول این ترور و سپس اسرائیل و آمریکا را در این حادثه تروریستی معرفی کردند.

به نظر می رسد اتخاذ چنین مواضعی نشان از سردرگمی، فرافکنی و همچنین نگرانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشد.

ادامه مطلب ...

همه با هم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سبز آماده شویم!

0 نظرات
همه با هم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سبز آماده شویم!

. ادامه راه سبز«ارس»: رهبران جنبش سبز صراحتاً از سبزها دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای داشته باشند. اعدام‌های غیرقانونی و شرم‌آور اخیر و سخنان مسئولان عالی‌رتبه نظامی و امنیتی نیز حاکی از آن است که مخالفان سبزها همه تلاش خود را خواهند کرد که اولا تعداد کمتری از سبزها در این راهپیمایی شرکت کنند و ثانیاً سبزهایی که می‌آیند را سرکوب کنند و با برخورد تند و خشن آن‌ها را به پاسخ رادیکال و خشن وادارند. شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد که از میان سه گزینه‌ی «عدم شرکت سبزها»، «شرکت ناآرام و بادرگیری سبزها» و «شرکت بدون درگیری و آرام سبزها» در راهپیمایی،‌ اقتدارگرایان بیش از همه از گزینه سوم می‌ترسند و خواهند کوشید شرکت سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن «محدود» و «پرهزینه» و ناآرام باشد. از این رو یکایک سبزها باید در روزهای باقی‌‌مانده تا ۲۲ بهمن بکوشند زمینه را برای حضور «وسیع» و «آرام» و «بی‌هزینه» سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراهم کنند. به اعتقاد ما با اندیشیدن تمهیداتی مشخص حضور بی‌هزینه و گسترده سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن ممکن است. از این رو در چهارمین طرح همصدایی از کلیه سبزها دعوت می‌شود تا از طرق قانونی و خلاقانة مختلف هموطنان بیشتری را برای حضور مسئولانه در این راهپیمایی دعوت کنند. به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای سبزها و سمپاشی‌های رسانه‌ای رقیب فعالیت داوطلبانه سبزها در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

قبل از ۲۲ بهمن:
قبل از روز ۲۲ بهمن از طرق زیر می‌توانید سبزهای بیشتری را به حضور «آرام» و «مسئولانه» در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشویق کنید:

ـــــ این متن را به دقت و کامل بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید. لازمه کامیابی سبزها در روز ۲۲ بهمن احساس مسئولیت، التزام و تعهد یکایک همراهان جنبش سبز در اجرای هماهنگ و مسئولانه محتوای این متن است. لینک این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از طریق ایمیل و پیامک و تلفن حداقل ۱۰ نفر از دوستان و اعضای خانواده خود را برای همراهی با شما در این هم‌صدایی‌ها دعوت کنید.

ـــــ در محل‌های مناسب (که موجب نارضایتی دیگر شهروندان و تضییع اموال عمومی نشود) و بدون این‌که دیده و هزینه‌ای را متحمل شوید به دیوارنویسی‌های سبز غیرساختارشکنانه درباره ۲۲ بهمن بپردازید. از علامت V و رنگ سبز و عبارات ساده و امیدبخش (همچون «ما بیشماریم»، «۲۲بهمن سبز»، «۲۲ بهمن خانه نمی‌مانیم»، «درود بر موسوی/خاتمی/کروبی» و ...) بیشتر استفاده کنید. ‌

ـــــ تراکت‌های ساده سیاه و سفید درباره ۲۲ بهمن (با عباراتی ساده همچون «۲۲ بهمن سبز») را در حد توان کپی و میان دوستان و همسایگان و درب منازل محله خود توزیع کنید.

ـــــ از امروز تا روز۲۲ بهمن در محافل خانوادگی، دوستانه و کاری و در تاکسی، مهمانی، آرایشگاه، عروسی، ختم و هر محمل دیگری که با دیگران مواجه می‌شوید بکوشید که به نحوی سر صحبت را بگشایید و به ۲۲ بهمن بکشانید و بر موارد زیر تأکید کنید:

۱) رهبران جنبش سبز از سبزها خواسته‌اند در راهپیمایی حضور گسترده‌ای داشته باشند. حضور وسیع در این راهپیمایی تأثیر چشمگیری در تقویت سبزها و افزایش احتمال کامیابی آن‌ها دارد و با توجه به تأثیر فراوان نحوة برگزاری این راهپیمایی در آینده جنبش سبز، یکایک سبزها باید برای حضور در این راهپیمایی احساس مسئولیت کنند.

۲) بر خلاف تبلیغات رسمی و تهدیدهای مقام‌های نظامی و قضایی، حضور مدبرانه و آرام سبزها در راهپیمایی ۲۲ بهمن «هزینه‌»ای نخواهد داشت. توجه به نکاتی که در ادامه خواهد آمد لازمه بی‌هزینه شدن حضور سبزها است.

۳) رهبران جنبش سبز تأکید کرده‌اند که طرح شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه به ضرر جنبش و مطلوب اقتدارگرایان و موجب ریزش حامیان جنبش و افزایش هزینه‌های آن می‌شود. بخش‌های مختلف طیف رنگین‌کمانی جنبش سبز مطالبات مختلفی دارند؛ آنچه حداقل مطالبات مشترک سبزها را تشکیل می‌دهد محورهای پنج‌گانه بیانیه ۱۷ مهندس میرحسین موسوی است و شعارهای ۲۲ بهمن نیز باید در چارچوب این محورهای پنج‌گانه و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد.

۴) شواهد و قرائن حاکی از آن است که اقتدارگرایان مایلند با برخورد تند و خشونت‌آمیز، سبزها را به واکنش خشن وا دارند. درخواست رهبران جنبش از سبزها این است که حتی در پاسخ به خشونت، خشونت نورزند. مهمترین برتری جنبش سبز بر مخالفانش «برتری اخلاقی» است و صیانت از محتوا و وجهة اخلاقی جنبش و حفظ آرامش و متانت سبزها از اهمیت زیادی برخوردار است. شکوه سکوت و آرامش و اعتراض متین و اخلاقی راهپیمایی‌ چند میلیونی ۲۵ خرداد،‌ اقتدارگرایان را بیش از هر واکنش خشن و تخریبی‌ای ترسانده‌است و همه تمهیداتی که این ماه‌ها اندیشیده‌اند برای جلوگیری از تکرار آن حماسه سبز و آرام است.۲۲ بهمن می‌توانیم ۲۵ خرداد را تکرار کنیم.

روز ۲۲ بهمن
در روز برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به نکات زیر توجه کنید:

۱) حداقل 5 مورد از اقلام سبزرنگ کوچک (دستبند، پارچه، شال و ...) را همراه داشته باشید تا در راهپیمایی به دیگران بدهید. این اقلام را در جیب‌ها و زیر لباس خود جاسازی کنید. رنگ سبز بسیار بیش از صدا و شعار در گزارش‌ها و تصاویر ثبت و ماندگار خواهد شد.

۲) چندین تراکت دست‌نویس یا فتوکپی شده را زیر لباس خود یا در کیف دستی‌تان جاسازی کنید. تصاویر میرحسین موسوی،‌ مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی و جملاتی چون «رای من کو؟»، «جمهوری اسلامی، آری / دیکتاتوری، نه» و دیگر عبارت‌های خلاقانه و جذاب و در عین حال غیرساختارشکنانه می‌توانند بر این تراکت‌ها نقش ببندند.

۳) در ساعات اول صبح عازم محل راهپیمایی شوید تا بخش بیشتری از خیابان و میدان آزادی را سبزها پر کنند، به جای نیروهای بسیج شدة حاکمیت.

۴) موبایل و وسایل اضافی و ارزشمند به همراه نداشته باشید.

۵) پوشش و ظاهری «غیر متمایز» و حتی‌الامکان «محافظه‌کارانه» داشته باشید که در صورت برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی و لباس شخصی با سبزها به اصطلاح «تابلو» نباشید و از ظاهرتان سبزبودنتان عیان نباشد.

۶) پیش از حرکت به سمت محل راهپیمایی زنگ منزل همسایه‌های سبز خود را بزنید و آن‌ها را هم برای حضور در راهپیمایی تشویق و اهمیت این حضور را به آن‌ها گوشزد کنید.

۷) از همان مسیرهای اعلام شدة صداوسیما به جمع راهپیمایان بپیوندید تا امکان جدا کردن سبزها و ممانعت از پیوستن آن‌ها به جمعیت و سرکوبشان فراهم نباشد.

۸) پیش از این‌که به دل جمعیت راهپیمایان راه بیابید اقلام پوششی و نشانه‌های سبز خود را عیان نکنید. به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای اقتدارگرایان برای محدود کردن حضور سبزها شناسایی آنان پیش از پیوستن به جمعیت و برخورد با آن‌ها است. پیش از رسیدن به دل جمعیت آن‌گونه باشید که نتوانند سبز بودنتان را تشخیص دهند. پس از رسیدن به قلب جمعیت نشانه‌های سبز و تراکت‌های خود را درآورید و استفاده و توزیع کنید. نفس حضور سبزها با شعارهایی که «می‌دهند» و «نمی‌دهند»، اهمیت زیادی دارد و نباید کاری کرد که نگذارند سبزها به محل راهپیمایی برسند. در دل جمعیت راهپیمایان حضور سبزها بدون نشانه سبز هم دیده خواهد شد و باید کوشید این حضور پررنگ‌تر باشد. اگر سبزها پیش و پس از راهپیمایی «نامرئی» باشند و تنها در خود راهپیمایی حضوری پررنگ، آرام و متین داشته باشند، امکان سرکوب آن‌ها از میان می‌رود.

۹) در حد امکان بکوشید که در ذهن راهپیمایانی که سبز نیستند تصویر بهتری از سبزها نقش ببندد. لبخند زدن به دیگران و آرام و مهربان بودن در طول مسیر، تحمل دیگران و احترام به ارزش‌های دیگران، پرهیز کردن و پرهیز دادن از شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه و هرگونه خشونت کلامی و غیرکلامی، حفظ آرامش و متانت و رعایت آداب و شئونات اجتماعی تأثیر مثبتی بر بی‌طرفان و مخالفان منصف دارد.

۱۰) از شعارهای متین و محترمانه‌ای استفاده کنید که مورد پذیرش همه سبزها و رهبران جنبش سبز باشد و به مخالفان جنبش گزگ ندهد. از این شعارها بیشتر استفاده کنید: «یا حسین،‌ میرحسین»؛ «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم‌فریب»؛ «بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم»؛ «یا مهدی، شیخ مهدی»؛ «درود بر سه سید فاطمی، خمینی و موسوی و خاتمی»؛ «خمینی کجایی؟ موسوی تنها شده!»؛ «سلام بر خاتمی، درود بر موسوی»؛ «ابوالفضل علمدار، کروبی رو نگه‌دار!»؛ «مرگ بر دیکتاتور»؛ «موسوی، موسوی، پرچم ایران ما رو پس بگیر»؛ «ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت»؛ «یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن»؛ «صدا و سیمای ما، کذب و فریب و ریا»؛ «اگه امام زنده بود، بدون شک با ما بود»؛ «مجتهد واقعی، منتظری صانعی».
۱۱) در راهپیمایی‌های پیشین بارها دیده شده است که تعدادی از عوامل مزدور اقتدارگرایان با نفوذ در صفوف سبزها به طرح شعارهای رادیکال و ساختارشکنانه پرداختند و به تخریب اموال عمومی و اعمال خشونت متقابل پرداخته‌اند. به نظر می‌رسد در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتداگرایان بیش از پیش خواهند کوشید اجتماع سبزها را به انحراف و خشونت بکشانند. اگر دیدید که شعاری رادیکال یا برخوردی خشن از سوی افرادی در میان صفوف سبزها سر زد،‌ بلافاصله به کمک دیگر سبزهای مسئول به آن‌ها تذکر دهید و فعالانه بکوشید هیچ حرکت رادیکالی در صفوف سبزها دیده نشود. به خاطیان گوشزد کنید که رهبران جنبش بر حفظ متانت و اعتدال و پرهیز از خشونت (حتی در برابر خشونت) تأکید کرده‌اند. سبزها می‌توانند با برخوردی فعالانه هر گونه تنش یا تندی را در نطفه خفه کنند.

۱۲) قاعدتاً مخالفان رادیکال جنبش سبز همچون قبل شعارهای تندی علیه رهبران جنبش سبز و سبزها سر خواهند داد تا سبزها را به واکنش تند احساسی و خشن متقابل وا دارند. هوشیار باشید که شعارهای حساسیت‌زای آن‌ها را با شعارهای رادیکال پاسخ ندهید و از کنار برخوردهای زننده و توهین‌آمیز آن‌ها با متانت و بزرگ‌منشی بگذرید و مصداق این آیة شریفه شوید: و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. از نظر سبزها چنین افرادی جاهل‌اند و در پاسخ‌شان به سلامی باید اکتفا کرد.

۱۳) به گوش و هوش باشید که صداوسیما نتواند برای سناریوهایی از جنس کارناوال عاشورا و طرح اتهاماتی واهی چون پاره‌کردن تصویر امام خمینی و توهین به امام حسین(ع) خوراک بسازد.

۱۴) پس از اتمام راهپیمایی، نمادهای سبز خود را پنهان یا معدوم کنید و همچون دیگر راهپیمایان پراکنده شوید و از هر گونه تجمع بپرهیزید. اطلاعات دریافتی ما حاکی از آن است که اقتدارگرایان خواهند کوشید پس از پایان مراسم رسمی به طور گسترده دست به سرکوب و دستگیری سبزها بزنند و اگر سبزها پس از پایان مراسم و حضور شکوهمند خود «نامرئی» و «متفرق» شوند، امکان این دستگیری‌ها از میان می‌رود. فقط در مراسم اصلی و رسمی راهپیمایی، «سبز» بنمایید و پیش و پس از آن تظاهر به سبز بودن نکنید و تجمع نداشته باشید و شعار ندهید و با مخالفان درگیر نشوید.

چاپ و تكثير اعلامیه براي دعوت به راهپيمايي سبز 22 بهمن

- انواع اعلامیه‌ها
+ محلی
+ عمومی
+ الله اکبر

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ مشهد


منبع:‌ فیسبوک انقلاب سبز مشهد و ...
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ شیراز


مبنع: فیسبوک جنبش سبز شیرازی‌ها
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ اصفهان


منبع: greenesf.wordpress.com
دانلود: pdf.

اعلامیه‌‌ی محلی: ‌ تهران


مبنع: ؟
دانلود pdf.

اعلامیه‌‌ی عمومی: ‌ الله اکبر


منبع :‌ بالاترین
دانلود: pdf.
متن اعلامیه:
صدایی که با تهدید و تجاوز، با کشتار و شکنجه، با فیلترینگ و پارازیت، با مناظره و گاه معاشقه، خاموش نشده و نمی‌شود. صدای ملتی که در برابر ظلم ایستاده است و در برابر حقارت کودتاچیان، بزرگی خدای خود را فریاد می‌زند. هر ده شب دهه سبز فجر،‌ شکست ظلمت را در دل شب فریاد خواهیم زد: الله‌اکبر؛ الله‌اکبر


اعلامیه‌‌ی عمومی


دانلود pdf: رنگی، سیاه و سفید.

ادامه مطلب ...

شش سال حبس ‌و محرومیت مادام العمر از فعالیتهای سیاسی برای کیوان صمیمی

0 نظرات
شش سال حبس ‌و محرومیت مادام العمر از فعالیتهای سیاسی برای کیوان صمیمی


. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش خبرنگار کلمه بر اساس آنچه امروز به وی ابلاغ شده کیوان صمیمی به شش سال حبس به علاوه محرومیت مادام العمر از فعالیتهای سیاسی محکوم شده است.

اتهامات اصلی وی تبلیغ علیه نظام، و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی بوده است.

لازم به ذکر است :شرکت در تظاهرات و صدور بیانه علیه سلامت انتخابات نیز از جمله اتهامات کیوان صمیمی مطرح شده بود در حالیکه وی یک روز بعد از انتخابات دستگیر و تمام این مدت در زندان بوده است.

کیوان صمیمی روز ۲۳ خرداد در منزل شخصی اش بازداشت شده بود که پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه به طور موقت و به خاطر حضور در مراسم عروسی دخترش از زندان آزاد شد. برای مرخصی ۱۰ روزه کیوان صمیمی، قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

گفتنی است کیوان صمیمی پیش از این مسئولیت مجله توقیف شده نامه و نیز سایت مسدود سده خرابات را بر عهده داشته است. وی که سابقه بازداشت در زمان حکومت پیشین را نیر دارد، هم اکنون عضو شورای ملی صلح، کمیته پی گیری بازداشت های خودسرانه،کمیته حمایت از حقوق شهروندی و نیز کمیته دفاع از حق تحصیل می باشد.

برگزاری دادگاه عیسی سحرخیز در دادگاه کارکنان دولت

بنابه اخبار رسیده روز یک شنبه دادگاه آقاي عيسي سحرخيز، روزنامه نگار در شعبه 1059 دادگاه كاركنان دولت با حضور وكلاي ايشان تشكيل شد.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زنداني» اين پرونده ایشان مربوط به يكي از مصاحبه هاي اين روزنامه نگار با دوويچه وله با عنوان "من الان در زنداني به نام ايران محبوس هستم"، است.

این پرونده در سال 85 به اتهام هاي فعاليت تبليغي عليه نظام و نشر اكاذيب منجر به صدور راي غيابي 7 ماه زندان و يك روزبراي ايشان شد.

پس از بازداشت ايشان در تيرماه امسال اين پرونده در مرحله اجراي احكام بود و آقاي سحرخيز را براي اجراي به حكم زندان دعوت كرده بودند در حالی که ایشان در بازداشت بودند. در نهايت ديروز ايرادهايي از سوي وكلا و موكل از جمله مطبوعاتي و سياسي خواندن موضوع پرونده و عدم حضور هيات منصفه مطرح شد كه مورد قبول قاضي قرار نگرفت و در نهايت با توجه به ايراد قانوني وكلا مبني بر ارايه اصل فايل صوتي دوويچه وله از سوي دادستان، ‌دادگاه تجديد شد.

شایان ذکر است که وضعيت جسمی ایشان مساعد به نظر نمی رسید و ایشان از شرایطه زندان راضي نبودند.

ادامه مطلب ...

آیت الله بیات زنجانی: محارب کسی است که مردم را به خاک و خون بکشد

0 نظرات
آیت الله بیات زنجانی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران:
محارب کسی است که مردم را به خاک و خون بکشد


. ادامه راه سبز«ارس»: آیت الله بیات زنجانی، با انتقاد از کسانی که «برداشت غلط خود را با پیگیری هدفی خاص به عنوان دین معرفی می کنند» گفت؛ «محارب کسی است که مردم را به خاک و خون می کشد نه معترضی با دست خالی.»

این مرجع منتقد وضع موجود ایران در آستانه دهه فجر در دیدار با شماری از اعضای انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران در توضیح مبنای فقهی «محارب» که این روزها ورد زبان کودتاچیان شده گفت:

«محارب و محاربه در فقه شیعی تعریف دارد. کسی را در فقه محارب می نامند که با دست بردن به اسلحه، برای ارعاب مردم اقدام کند. این نمی‌شود که من عندی و از جانب خود بیائیم و یک تعریف جدید برای محارب بگذاریم و هر کسی که ما را مورد نقد و اعتراض قرار داد، او را با این عنوان خطاب کنیم. با این تعریف فقهی که همه فقها هم روی آن اتفاق نظر دارند، آن کسی محارب خوانده می شود که اسلحه را به سوی مردم بگشاید و آنان را به خاک و خون بکشد نه آن کسی که با دست خالی آمده و فقط و فقط به رویه یا رفتاری اعتراض دارد.»

آیت الله بیات زنجانی که عضو هیات رئیسه سه دوره اول مجلس و عضو شورای بازنگری قانون اساسی بوده، به ذکر خاطره ای از آیت الله خمینی پرداخت و افزود: «زمانی که ریاست کمیسیون قضائی مجلس را عهده‌دار بودم، بحثی مطرح بود که آیا مفسدان اقتصادی، محتکران و افرادی که با انحصارهای خود سیستم اقتصادی مملکت را دچار اختلال می‌کنند، مصداق محارب هستند یا خیر... حضرت امام با نظر فقهی خود پیرامون اینکه این افراد را محارب نمی‌دانم، قضیه را فیصله دادند.»

ايشان تاکید کرد که چنین بحثی به معنای منع تعقیب یا محاکمۀ آنها نبود، اما «بحث بر سر این است که محارب، تعریف دارد و نمی‌توان هر کسی را محارب و هر عملی را محاربه خواند... در جمهوری اسلامی که ما می گوئیم، فرد پرسش کننده آزاد است که پرسش خود را طرح کند و به واسطه یک سئوال و یا یک نقد و یا حتی اعتراض، لقب محارب به او داده نمی شود.»

وی در ادامه سخنانش افزود: «آنهائی که تریبون‌های رسمی را محلی برای ارعاب و تهدید و با کمال تأسف محلی برای ارائۀ تعریف‌های ناصحیح و من‌عندی از فقه شیعه قرار داده‌اند، با دین علوی و محمّدی فاصله دارند و بیشتر برداشت‌های غلط خود از این مفاهیم را به خورد جامعه می‌دهند.»
ادامه مطلب ...

امنیتی شدن فضای تهران در آستانه ۲۲ بهمن

1 نظرات
امنیتی شدن فضای تهران در آستانه ۲۲ بهمن

. ادامه راه سبز«ارس»: از ابتدای هفته جاری و در آستانه آغاز دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب عظیم ملت ایران در سال ۵۷، نیروی انتظامی در اقدامی بی سابقه و غیر قابل توجیه، فضای شهر تهرات را امنیتی کرد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که در این ایام هیچگونه اعتراض و تظاهراتی در تهران وجود نداشته و هیچگونه دعوتی نیز در این ارتباط به عمل نیامده است. همچنین تلاقی این اقدام غیرقابل توجیه با آغاز جشن های سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، که قاعدتاً فضایی شاد و عاری از خشونت و ارعاب را در سطح شهرها اقتضا می کند، آن را نامقبول تر جلوه می دهد.

به گزارش سایت امروز، بنابر مشاهدات به عمل آمده از سطح شهر تهران، از روز شنبه، نیروی انتظامی با به حرکت درآوردن یگان های ویژه خود در سطح شهر تهران، ضمن عبور از خیابان های اصلی شهر و توقف های کوتاه در میادین و اماکن پر رفت و آمد، نیروهای مجهز به تجهیزات کامل خود را به رخ مردم و رهگذران می کشد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در این ایام هیچگونه اعتراض و تظاهراتی در تهران وجود نداشته و هیچگونه دعوتی نیز در این ارتباط به عمل نیامده است. همچنین تلاقی این اقدام غیرقابل توجیه با آغاز جشن های سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، که قاعدتاً فضایی شاد و عاری از خشونت و ارعاب را در سطح شهرها اقتضا می کند، آن را نامقبول تر جلوه می دهد.

گفته می شود از آنجا که نیروهای امنیتی و نظامی، از اعمال خشونت نسبت به معترضین در روز ۲۲ بهمن ماه عاجز بوده و شرایط راهپیمایی عظیم مردم در آن روز، امکان هر گونه برخورد قهرآمیز را ناممکن می سازد، استراتژی این نیروها بر آن قرار گرفته است که تا قبل از روز ۲۲ بهمن با اقداماتی از قبیل به رخ کشیدن نیروهای یگان های ویژه در سطح شهرها، تشدید محاکمه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و صدور احکام شدید در قبال آنان و در صورت امکان، اجرای برخی از این احکام تا قبل از ۲۲ بهمن، صدور بیانیه های تهدید آمیز از سوی نهادهای نظامی و انتظامی مبنی بر اعمال برخورد با معترضین در روز ۲۲ بهمن، بمباران تبلیغاتی از جانب رسانه به اصطلاح ملی و مطبوعات وابسته به جریان اقتدارگرا برای منفعل و ناامید کردن مردم و تبلیغ این ادعا که جنبش سبز به انتهای خط رسیده است و در روز ۲۲ بهمن به اضمحلال کامل خواهد رسید؟! و … از وسعت حضور اقشار مختلف مردمی که همچنان به اهداف اولیه و متعالی انقلاب معتقد بوده و نسبت به شرایط کنونی مدیریت کشور شدیداً معترضند، در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بکاهند و با بزرگنمایی حضور تعداد اندک طرفداران خود در راهپیمایی آن روز، (همانند آنچه در روز ۹ دی رخ داد و حضور حداکثر سیصدهزار نفری را، سه میلیون نفر معرفی کردند) اهداف تبلیغاتی دروغین خود را پی بگیرند.

علی رغم تمامی این تدابیر، اخبار و گزارش ها، حکایت از آمادگی گسترده اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سردادن شعارهایی منطبق بر روح آزادی خواهانه و استقلال طلبانه انقلاب بهمن ۵۷ دارد.

ادامه مطلب ...

بیانیه روحانیون مبارز بمنظور دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

1 نظرات
بيانيه مهم مجمع روحانيون مبارز بمناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي:
معترضان در برابر خشونت خشونت گران، سعه صدر و تحمل‌ به نمایش بگذارند


. ادامه راه سبز«ارس»: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و سی‌و‌یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن بیان آرمان‌ها و اهداف و نقد اوضاع فعلی و با اشاره به در راهپیمایی 22 بهمن، تاكید كرد: «با کمال متانت و با تکیه بر شعارهای بنیادین برآمده از متن انقلاب و وجدان مردم همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پرهیز از شعارهای انحرافی، در این راهپیمایی شركت می‌كنیم.»

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «انقلاب اسلامی صدای بلند مردان و زنان آزاده‌ای بود که با دست‌های تهی و دل‌های پر از ایمان شکوهمندترین حضور مدنی خود را در عرصه سرنوشت خویش به نمایش گذاشتند،انقلابی با تکیه بر کلام به جای سلاح و گل به جای گلوله که حاصل آن چیزی جز جمهوری اسلامی نبود. جمهوری اسلامی نظامی است که در عین وفاداری به ارزش های الهی و احکام مترقی مبتنی بر اجتهاد پویا و گره گشا و دور از تحجر و ظاهرپرستی و خرافه‌گرایی، میزان را رای ملت می‌داند.بسیار تأسف‌آور است که در حالی سی‌و‌یکمین سال پیروزی انقلاب را گرامی می‌داریم که عده‌ای از فرزندان انقلاب و وفاداران به راه امام و مدافعان حق و حرمت مردم و خواستاران عظمت و پیشرفت کشور در زندان بسر می‌برند.»

متن كامل اين بيانيه بدين شرح ميباشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شگفت انگیز اسلامی که پس از طی راهی پرحادثه و با فراز و نشیب در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، نشان عظمت و ظرفیت دین خدا در تأمین آزادی، عزت و استقلال یک ملت و نیز شایستگی مردمی است که در تاریخ صاحب افتخارات بزرگی بوده اند. درود خداوند بر این ملت بزرگ و بر رهبر و بنیانگذار والا قدرش حضرت امام خمینی(س) که مظهر ایمان، اقتدار، سربلندی و آزادی این ملت بوده است و سلام بر روان پاک همه شهیدانی که انقلاب و ملت را وامدار خود کرده اند و رحمت خدا بر دلهای پاک ایثارگران، آزادگان، خاندان سربلند شهیدان و همه زنان و مردان آزاده ای که همواره و فداکارانه در عرصه سرنوشت حضور داشته اند و خواهند داشت.

انقلاب اسلامی پاسخ روشن یک ملت به ندای رهبری بود که دین را به گونه ای می دید و می خواست که رهاننده مردم از بند استبداد و استعمار و به رسمیت شناسنده حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش باشد و خواستار تأمین حقوق اساسی، کرامت و حرمت همه انسان هایی بود که در این مرز و بوم بسر می برند و نظام سازگار با آیین اسلام را نه فقط متعلق به مسلمانان بلکه متعلق به همه آحاد ملت از هر آیین و گرایشی می دانست.

انقلاب اسلامی صدای ملتی بود که پیشینه ای بلند در مبارزه با استعمار وسلطه اجانب داشت و در این راه هزینه های فراوانی را پرداخته بود.

انقلاب اسلامی تجلی مطالبه و خواست اساسی مردم در نفی استبداد و هر گونه خودکامگی با هر نام ونشان بود. انقلاب اسلامی چراغ پر فروغی در شبستان زندگی ملتی برافروخت که از عقب ماندگی رنج می کشید و خواستار پیشرفت و ترقی در همه عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود.

انقلاب اسلامی صدای بلند مردان و زنان آزاده ای بود که با دست های تهی و دلهای پر از ایمان شکوهمندترین حضور مدنی خود را در عرصه سرنوشت خویش به نمایش گذاشتند، انقلابی با تکیه بر کلام به جای سلاح و گل به جای گلوله که حاصل آن چیزی جز جمهوری اسلامی نبود. جمهوری اسلامی نظامی است که در عین وفاداری به ارزش های الهی و احکام مترقی مبتنی بر اجتهاد پویا و گره گشا و دور از تحجر و ظاهرپرستی و خرافه گرایی، میزان را رای ملت می داند و منادی ابتناء سیاست بر اخلاق است و عدالت همه جانبه را اساس رابطه در صحنه اجتماعی می داند و می خواهد الگویی باشد در جهانی که هم خواستار آزادی است و هم معنویت را گمشده بشر امروز می داند.

جمهوری اسلامی که حاصل انقلاب شکوهمند اسلامی ما است حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش را به رسمیت می شناسد و ولایت فقیه مجتهد جامع الشرایط عادل، آگاه به زمان، مدیر و مدبر را نگهبان آیین و نماینده مردم و پاسدار حرمت آنان بشمار می آورد و وی را مسؤول، نه تنها در برابر خداوند که پاسخگو به ملتی می داند که رضایت و اراده او به تصریح امام موجب تنفیذ حکمروایی او و مشروعیت اعمال ولایت او است.

جمهوری اسلامی انتقاد و اعتراض و حتی تخطئه حاکمان و مسؤولان را نه تنها یک حق بلکه یک موهبت الهی می داند و نظامی است که در آن علاوه بر به رسمیت شناخته شدن مردم سالاری و ابتناء همه امور به رای و انتخاب مردم، اخلاق و عدالت دو رکن اساسی رابطه حکومت با مردم و مردم با یکدیگر است. اینک ملت بزرگوار و شریف ما در آستانه سی و یکمین سالروز پیروزی انقلابش آماده بزرگداشت این روز خدا و نقطه عطف در تاریخ خویش است. در این لحظه حساس ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر و تأکید بر حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن نکاتی را یاد آور می شویم:

1- مردم ما در این سی و یک سال شاهد دست آوردهای بزرگی بوده اند که مهمترین آن رهایی از سلطه بیگانه، اساس قرار گرفتن اسلام در روابط اجتماعی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بوده است. در عین حال در این دوران توطئه های بزرگی را نیز پشت سر گذاشتیم و امواج سهمگین تروریسم کسانی که از ابتدا در برابر ملت ایستادند و در نهایت هم به دام و کام دشمنان کین توز ایران و اسلام افتادند را از سر گذراندیم و از ورطه دشمنی های آشکار و نهان صهیونیست ها و قدرت های استکباری به ویژه آمریکا به سلامت رسته و انواع تحریم ها و فشارها را تحمل کردیم ( هر چند که این دشمنی ها و فشارها همچنان از ناحیه آنان ادامه دارد و طبعاً پایداری ما را نیز در پی خواهد داشت) ولی با مدیریت موفق و مورد تأیید حضرت امام و ملت بزرگ ایران، دوران دشوار 8 سال دفاع مقدس طی شد و تلاش های ارجمندی برای ترمیم خرابی ها و تقویت زیر ساخت های کشور و گام نهادن در مسیر توسعه مورد نظر صورت گرفت و دستاوردهای شگرفی به دست آمد، از جمله افزایش روزافزون اعتبار بین المللی کشور، جلب و جذب سرمایه گذاری ها و همکاری های خارجی و بکارگیری نیروهای توانا و متخصص و نخبگان دانشگاهی و تقویت توان پیمانکاران داخلی، خودکفایی در بسیاری از عرصه ها از جمله گندم و دارو و نیز ایجاد طرحهای زیر بنایی مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و راه اندازی مجموعه عظیم عسلویه، توسعه راه و راه آهن و فرودگاه ها، پیشرفت در فن آوری صلح آمیز هسته ای بدون تحمل قطعنامه های بین المللی و تحریم های مضاعف بر ملت، تقویت بنیادهای علمی، دینی و حوزه های علمیه و حرکت موفق به سوی تأمین عدالت اجتماعی پایدار و توسعه سیاسی در خور نظام و اجراء اصول زمین مانده قانون اساسی در زمینه تشکیل شوراهای شهر و روستا و دستاوردهای بزرگ دیگری که همگی کشور را در مسیر توسعه شتابان و پایدار بر اساس برنامه ریزی متین و مطمئن قرار داد تا آنجا که زمینه تدوین سند چشم انداز بیست ساله کشور فراهم گردید.

گرچه با کمال تأسف طی چند ساله اخیر در اثر برخی بی تدبیری ها و تنگ نظری های مخرب علی رغم برخورداری دولت از درآمدهای بی سابقه و افسانه ای نفت و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری فراوان ایجاد شده در دولت های قبل، روند شتابان توسعه دچار نقصان و انحراف از سیاست های کلی نظام در تدبیر امور و برنامه ریزی ها شده است که نتیجه قهری آن سقوط بسیاری از شاخصه های رشد و توسعه از جمله تورم، گرانی، اشتغال، رشد اقتصادی، سلامت اداری، فضای کسب و کار، آزادی های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی و... بوده است. به گونه ای که دلسوزان نظام و کارشناسان برجسته کشور ادامه روند کنونی را بسیار نگران کننده و حتی تهدید جدی برای آینده نظام و کشور می دانند، لذا در همین فراز از تمام دستگاه های نظارتی و مسؤول به ویژه مجلس شورای اسلامی مصرانه می خواهیم که فارغ از هر گونه ملاحظه جناحی و سیاسی به وظیفه خطیر خود در باز گرداندن امور جاری به مجاری قانونی و منطبق با برنامه و سند چشم انداز همت گمارند.

2- آزادی خواهی، استقلال طلبی و عدالت جویی مردم ما ریشه عمیق و طولانی دارد. اکثریت قاطع ملت بزرگوار ایران به برکت بینش روشن اسلامی اش که در انقلاب تجلی شکوهمندی داشت، نظام را اسلامی می خواهد و اسلام را آنگونه که امامش معرفی کرده است نه تنها مدافع عزت و پیشرفت مؤمنان و مسلمانان بلکه به رسمیت شناسنده حقوق اساسی همه کسانی می داند که به عنوان شهروند جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی زندگی می کنند و ایران را برای همه ایرانیان آباد و برخوردار می خواهد.

3- قانون اساسی چارچوبی است که حاصل انقلاب اسلامی و نتیجه رای(نه تنها خبرگان) که آحاد مردم ایران و طبعاً چارچوب رفتار و اقدام حکومت و مردم است و تخلف عملی از آن افتادن در ورطه ای است که بزرگترین زیان آن متوجه ملت و کشور خواهد بود و نفی و نقض آن از سوی هر کس و هر منبع عملاً خدمت به دشمنان دین و کشور و مردم است و قانون اساسی یک کل منسجم است و اصول آن از ولایت فقیه گرفته تا حقوق ملت، تفکیک قوا، انتخابی بودن همه سمت ها و مقام ها، میزان بودن رای ملت، همطرازی آزادی و امنیت، آزادی بیان واندیشه و اجتماعات و تشکل ها، دفاع از مظلومان و مستضعفان از جمله ملت مظلوم فلسطین و محکومیت تروریسم دولتی اسراییل و هر گونه تروریسم و عدم مغایرت قوانین و ضوابط با احکام و ارزش های اسلامی همگی باید مورد اهتمام و احترام بخصوص از سوی حکومت باشد.

4- ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی برخویش و نیروهای فراوان بالقوه و بالفعل خود متکی است و به خود اعتماد دارد، و دخالت بیگانگان را به هر شکل و بهانه ای نفی می کند و اجازه نمی دهد که از اختلاف های طبیعی داخلی و حتی جفاهایی که به بخش های بزرگی از ملت و نخبگان جامعه می شود سوء استفاده کنند و جز به خداوند منان و نیروی عظیم بیداری و اراده خود به حمایت هیچ کس و هیچ چیز در خارج مرزها چشم ندارد و شیطنت هایی را که به منظور کسب منافع نامشروع و نیز دامن زدن به اختلاف ها و تضعیف اصل نظام صورت می گیرد را محکوم می کند.

5- بسیار تأسف آور است که در حالی سی و یکمین سال پیروزی انقلاب را گرامی می داریم که عده ای از فرزندان انقلاب و وفاداران به راه امام و مدافعان حق و حرمت مردم و خواستاران عظمت و پیشرفت کشور در زندان بسر می برند و فضای حضور و زندگی بر بسیاری از خدمتگذاران به اسلام مردم و کشور تنگ شده است و افراط گرایان با سوق دادن حکومت به سوی سرکوب بیشتر از یک سو و تحریک بخش هایی از جامعه به ساختارشکنی از دیگر سو در صدد افزایش بحران در کشور هستند، امری که بزرگترین زیانکار آن خود نظام خواهد بود.

6- در این فضای تیره و اوضاع نگران کننده بجاست با پرهیز از هر گونه تندروی و افراط با تکیه بر اصول و ارزش ها، اولاً؛ حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به رسمیت شناخته شود و هر کس و هر جا به هر بهانه که این حق را زیر پا نهد از صحنه طرد و زمینه حضور خیر خواهان نیک اندیش فراهم شود. آزادی های اساسی چون آزادی بیان، آزادی اجتماعات و تشکل ها و آزادی نقد و انتقاد چنانکه در قانون آمده است پاس داشته شود.

ثانیاً؛ زندانیان آزاد شوند و دادگاه های صالحه و بیطرف با رعایت همه حقوق متهمان و به دور از پیش داوری و بدبینی و صرفاً بر اساس مستندات قابل قبول به صورت عادلانه رسیدگی کنند و بدون چشم پوشی با تجاوز کنندگان به حقوق مردم و آنان که آسیب های جانی و مالی به افراد زده و رفتارهای خلاف موازین و احیاناً فاجعه بار با متهمان و بازداشت شدگان داشته اند، طبق موازین حق و عدل برخورد کنند. سیاست «جذب حداکثری و دفع حداقلی» که در بیانات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده و نیز خواسته ایشان در رابطه با برخورد جدی با فجایعی که در بعضی از بازداشتگاه ها و نسبت به بازداشت شدگان اعمال گردیده و جبران لطمات روحی و خسارت مادی و معنوی وارده به بستگان جان باختگان حوادث اخیر و نیز حمله به کوی دانشگاه و سایر فجایع و همه آسیب دیدگان را جامه عمل بپوشانند.

ثالثاً؛ با توجه به این که انقلاب اسلامی برگرفته از آیین جاودانه پیامبر عظیم الشأنی است که فلسفه بعثت خود را تتمیم مکارم الاخلاق معرفی فرموده است و طبعاً در جامعه و نظامی که منتسب به آیین پاک او است رعایت اخلاق ضرورتی اجتناب ناپذیر و اصلی غیر قابل اغماض است.همه حاکمان ودستگاه ها و نهادهای حکومتی به ویژه صدا و سیما، رسانه ها، مطبوعات و تریبون های عمومی و نمازهای جمعه و کسانی که گفتار و رفتار آنان به پای حکومت و ولایت فقیه گذاشته می شود از دروغ، تهمت، تخریب شخصیت دیگران، فتنه انگیزی، افشاندن بذر کینه و نفرت و خشونت در جامعه بپرهیزند زیرا حفظ سرمایه های اجتماعی و اندوخته های معنوی انقلاب و صیانت از شخصیت ها و نیروهای اصیل انقلاب که عمری را در خدمت امام، انقلاب و مردم بوده و هم اکنون نیز صبورانه و مشفقانه و با تحمل رنج های فراوان در صدد حفظ آرمان ها و اندیشه های والای امام خمینی(س) و تحقق وعده ها و شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی هستند شرط دین و عقل و عدل است.

رابعاً؛ به مردم اطمینان داده شود که نسبت به اساسی ترین پایه مردم سالاری یعنی برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و اصلاح ساز و کارها و سازمان های دست اندرکار آن برای تأمین اطمینان و اعتماد ملی در این زمینه اقدام خواهد شد و از سوی دیگر همگان بکوشند چه در عرصه دفاع از نظام و چه در عرصه اعتراض به عملکرد حاکمان از مسیرهای قانونی خارج نشوند تا با یاری خداوند شاهد ایرانی سربلند و جامعه ای در مسیر ارزش های والای اسلامی و ملی باشیم.

خامساً؛ با توجه به تقارن 22 بهمن امسال با ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا علیهم السلام، همگی با کمال متانت و با تکیه بر شعارهای بنیادین برآمده از متن انقلاب و وجدان مردم همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پرهیز از شعارهای انحرافی در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته باشیم و بخصوص از عزیزانی که به هر حال دارای اعتراضاتی به روند امور هستند می خواهیم که در عین حضور آشکار در صحنه و با پرهیز از هر گونه خشونت و رعایت اخلاق مدنی حتی در برابر خشونت خشونت گران سعه صدر و تحمل را به نمایش بگذارند.

مجمع روحانیون مبارز
12 بهمن 1388



ادامه مطلب ...

ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد

0 نظرات
ميرحسين موسوي در گفتگو با كلمه:
راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد

. ادامه راه سبز «ارس»: مهندس میرحسین موسوی در گفت و گویی تفصیلی به ۱۰ سوال کلمه در مورد، اهداف اصیل انقلاب اسلامی، اقدامات قوه قضائیه، عملکرد سوء اقتصادی، بسته شدن فضای رسانه ای کشور، برپایی راه پیمایی و تجمع و برنامه های جنبش سبز پاسخ گفته است.

«امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد/در سالهای اول انقلاب اسلامی اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است ولی الان چنین اعتقادی نداریم/ امروز هم عوامل و ریشه هایی را که منجر به دیکتاتوری می شود می توان شناسایی کرد/امروز زندانها را پاکترین فرزندان ملت پر کرده اند در حالی که منحرفان واقعی و غارتگران بیت المال در بیرون از زندان ها مشغول جولان هستند/شبی نیست که بنده به امام و شهید بهشتی و دیگر شهیدان عزیز فکر نکنم و با آنها نجوا نکنم که شما چه می خواستید و امروز ما به کجا رسیده ایم/ از همه مشاوران پاک و فداکار و فرهیخته خود که همگی دستگیر شده اند و در محبس عدالت آقایان گرفتارند دفاع نمایم و شرمندگی خود را از اینکه کنار آنها نیستم ابراز کنم/ببینید باسهام عدالت و حقوق بازنشستگان و شیوه غلط اجرای اصل 44 چه بلایی به سر مملکت آورده اند/اقشار مستضعف جامعه که دل در ارزش های اسلامی دارند بالقوه خواستار تحقق اهدافی هستند که جنبش سبز نیز بدنبال آن است/همه ما برای اصلاح به میدان آمده ایم، نه برای انتقام گیری و یا کسب قدرت و یا ویران گری/تلاش برای سوق دادن مردم بسوی شعارهای محدود و از پیش تعیین شده ،اهانت به مردم است/حرکت سبز در هیچ مرحله ای دست از روش های مسالمت آمیز و اخلاقی خود در مبارزه برای احقاق حق ملت دست برنخواهد داشت/این حرکت از انتخاب رنگ سبز رنگ اهل بیت پیامبر به عنوان اسلام رحمانی و دوستی و محبت و وحدت همیشه استفاده کرده است.»

مشروح این گفت و گو را در زیر می خوانید:

به گزارش خبرنگار «کلمه»، مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.

در آستانه سی و یکمین سال انقلاب اسلامی هستیم. آیا می توانیم از یادآوری و بزرگداشت روزهای پیروزی انقلاب استفاده ای برای امروز خودمان ببریم؟

در مقدمه لازم می دانم سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت و به همه خانواده های شهیدان و جانبازان و رزمندگان و ایثارگران تبریک بگویم. تحلیل انقلاب اسلامی هنوز پایان نیافته. هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و هنوز هم نوشته می شود. آنچه امروز جالب است که انتخابات اخیر و حوادث بعد از آن دوباره انقلاب اسلامی را در معرض نقد های جدیدی قرار داده است.

بعضی از این نقد ها بیشتر به مشابه سازی گرایش دارند، بعضی از آن ها روی تفاوت ها و مشابهت ها تاکید می کنند و بعضی دنباله ریشه های نهضت سبز در انقلاب اسلامی هستند.به هر حال این نقد ها فوق العاده مفید اند به ویِژه برای نسل جوان که شور اصلی حرکت سبز از آنهاست. عوامل گوناگونی دست به دست هم داد تا با شرکت یکپارچه ملت ما به ویِژه تهیدستان جامعه و رهبری درخشان حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. مطالب بسیاری در این زمینه می توان گفت ولی آنچه بسیار مفید است همان اول این گفتگو به آن اشاره کنم آن است که در سال ۵۷ همه مردم یکپارچه در صحنه انقلاب بودند.این وحدت در صفوف آنقدر عمیق بود که حتی پادگان های نظامی را در بر گرفت. عکس ادای احترام همافران و افسران نیروی هوایی در۱۹ بهمن ۱۳۵۷ به حضرت امام به عنوان یک سند تاریخی از این نظر اهمیت فوق العاده ای دارد. در روز های منتهی به پیروزی انقلاب ما دو گروه اقلیت و اکثریت در خیابان ها نداشتیم، بلکه به دلیل آنکه حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی ریشه های مشروعیت بخش خود را به طور کامل در آن سال ها از دست داده بود حتی در پادگان ها هم زیر پایش خالی شده بود، در آن برهه حتی گروه های شناسنامه دار سیاسی تمایزات خود را از دست داده بودند و از روی رضایت یا عدم رضایت با حرکت توده های میلیونی و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی همراه شدند.

می توان گفت فروپاشی رژیم شاهنشاهی اجتناب ناپذیر بود؟

رژیم مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده بود. البته کشتارهای خیابانی در تسریع این روند نقش عظیم داشت؛ مخصوصا کشتار هفده شهریور تعیین کننده بود. اگر کمی دورتر برویم می توان به قطع و یقین گفت که اگر پهلوی ها به میراث مشروطیت خیانت نمی کردند رژیم شاهنشاهی با اصالت رای مردم و نقشی که قانون اساسی مشروطه بر عهده شاه گذارده بود، می توانست مثل بعضی از کشورها ادامه پید اکند. در این زمینه از همان اول به حکومت پهلوی ها تذکرات جدی داده شد و حتی کسانی مثل شهید مدرس تا پای جان در این زمینه مقاومت کردند. ولی همه این مقاومت ها و تذکرات بی فایده بود و به فاصله کمی از انقلاب مشروطیت نظام استبدادی این بار در شکل شبه تجدد گرایانه باز تولید شد. استمرار نسبتا طولانی پهلوی ها در حکومت نشان می دهد که در انقلاب مشروطیت ریشه های استبداد خود کامگی بطور کامل از بین نرفت و این ریشه ها در قالب های فرهنگی،‌اجتماعی و ساختهای اجتماعی به حیات خود ادامه دادند. بنده یادم هست که رژیم شاه در آن سالها از یک عکس برای تبلیغات بسیار استفاده می کرد و آن عکس یک رعیتی بود که به زمین افتاده بود و کفشهای شاه را می بوسید. این عکس از نظر آنها نشان پیوند شاه و ملت بود و عاقلان البته در این عکس چیزهای دیگری می دیدند.

عواملی که باعث بازتولید رژیم های استبدادی در ایران می شد آیا با انقلاب اسلامی از بین رفته است؟

در سالهای اول انقلاب اسلامی اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است و من هم یک نفر از این جمع بودم. ولی الان چنین اعتقادی ندارم. امروز هم عوامل و ریشه هایی را که منجر به دیکتاتوری می شود می توان شناسایی کرد و هم مقاومت در مقابل بازگشت به این دیکتاتوری را که باید گفت مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است. عدم سازگاری مردم با دروغ و تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد. همان طور که بسته شدن فضای مطبوعاتی و رسانه ای و پر شدن زندانها و کشتن بیرحمانه مردم در خیاباها که به صورت مسالمت آمیز احقاق حقوق خود را خواستارند نشان دهنده حضور ریشه های استبداد و دیکتاتوری باقیمانده از نظام شاهنشاهی است. مردم دنبال آزادی و عدالت هستند و متوجه اند که دستگیری ها و اعدام ها با اغراض سیاسی و در تعارض با قانون اساسی و قوانین رایج صورت می گیرد. آنها از رژیم شاهنشاهی نفرت دارند و در عین حال متوجه اند که با داد و ستدهای بی اهمیت و بدون رعایت مراتب قانونی ممکن است عده ای به کام مرگ فرستاده شوند. تا امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید. برای او مهم نیست که شایعات گسترده ای برا ی اعتراف گیری های غیر قانونی وجود دارد و برای او مهم نیست که این افراد ربطی به جریانات انتخابات ندارند . مهم برای او اعدام برای زهر چشم گرفتن است. او از قدرت تکوینی اثربخشی خون بیگناهان غافل است و نمی داند سیل خون شهیدان، رژیم شاه را از بین برد. مردم اعتقاد به استقلال و آزادی و جمهور اسلامی را از انقلاب دارند. همان طور که مقاومت دلیرانه ملت و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ناشی از همین تغییرات بنیادینی بود که انقلاب اسلامی در روحیه مردم پدید آورده بود. بیاد داشته باشیم که از جنگهای روس با ایران تا آخر دوران شاه در مراحل مختلف بخشهایی از خاک کشورمان در جنگها و بحران ها و بازی های سیاسی توسط همین شاهان از دست رفته بود و دفاع جانانه هشت ساله دفاع مقدس این مدار خطرناک و خار کننده را در هم شکست. اکنون هم در صفوف سبز مردم و مرعوب نشدن آنها و پایداریشان بر سر حقوق خودشان ادامه همان مقاومت دفاع مقدس و همان روحیه آزاد منشانه قوام آمده در سال ۵۷ را می بینیم. از سوی دیگر امروز وقتی دیده می شود که دروغ از سوی دولت و صدا و سیما و روزنامه های وابسته، سکه رایج است؛ وقتی ملت ما می بیند که عملا این نیروهای امنیتی و نظامی هستند که بر پرونده های قوه قضاییه حکم می رانند و در حقیقت این قوه قضاییه است که ضابط نیروهای امنیتی شده است، به این نتیجه می رسیم که ما در اول انقلاب زیاد خوش بین شده بودیم.

بنده امروز به شهادت رسیدن مردانی چون بهشتی و مطهری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را ناشی از ادامه ریشه‌های استبداد شاهی می‌دانم که هنوز بطور کامل از کشور ما ریشه کن نشده بود. به همین دلیل بنده اعتقاد ندارم که انقلاب به اهداف خود رسیده است. بزرگداشت دهه فجر که هر ساله برگزار می شود در حقیقت برای هشیاری وبرای تمدید قوا جهت برخورد با باقیمانده ریشه های استبداد است. امروز مردم برای نیل به عدالت و آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در صحنه حضور دارند و باید بدانیم که ملت ما در این راه صدها هزار شهید داده است.

انقلاب اسلامی حاصل تلاش و از خود گذشتگی عظیم ملت ماست و کمی غفلت و عقب گرد ما را به استبدادی تاریکتر از قبل از انقلاب می برد چرا که استبداد به نام دین، بدترین نوع استبداد است و به عکس آگاهی و ایستادگی بر سر میراث اصلی و آرمانهای انقلاب اسلامی مطالبه جدی آزادی و عدالت ما را از گذشته ای سیاه به آینده ای روشن عبور می دهد و باقیمانده تفاله های خود کامگی را از بین می برد و زمینه را برای زیستن در فضای آزاد توأم با احترام به تنوع و تکثر و آزادی اندیشه ها و کرامت ذاتی انسان فراهم می سازد. بنده اعتقاد دارم، آن قرائت از اسلام که مردم را خس و خاشاک و بزغاله و گوساله می‌نامد و مردم را قسمت قسمت می کند تا عده ای بجان عده ای دیگر بیفتند، متاثر از فرهنگ شاهنشاهی است. سزاوار بود که قوه قضاییه بجای اعدام چند جوان و نوجوان، که شایعات جدی در مورد نحوه اعتراف گیری از آنها وجود دارد، به این ریشه ها توجه می کرد.

گر چه همانطور که اشاره کردم ما کاملا از قوه قضاییه قطع امید کرده ایم و قوه قضاییه ای که فرزند فرهیخته،‌ آزادیخواه و مومن شهید بهشتی و آزایخواهان دیگر امثال او را زیر عکس پدرش در راهروهای دادسراها می نشاند،‌ خیلی از اهداف تعریف شده انقلاب دور شده است.

امروز زندانها را پاکترین فرزندان ملت پر کرده اند؛ از دانشجویان و اساتید و دیگر اقشار. مطابق فرمول های مندرس شده‌ای به دنبال پرونده سازی برای آنها هستند با پرونده هایی مالی یا جنسی یا جاسوسی. در حالی که منحرفان واقعی و غارتگران بیت المال در بیرون از زندان ها مشغول جولان هستند. آنها به جای آنکه دنبال جاسوسان واقعی باشند انسان های شریف و مؤمن را به جاسوسی متهم می کنند. جا دارد در اینجا بنده از همه مشاوران پاک و فداکار و فرهیخته خود که همگی دستگیر شده‌اند و در محبس عدالت آقایان گرفتارند دفاع نمایم و شرمندگی خود را از اینکه کنار آنها نیستم ابراز کنم. این روزها شبی نیست که بنده به امام و شهید بهشتی و دیگر شهیدان عزیز فکر نکنم و با آنها نجوا نکنم که شما چه می خواستید و امروز ما به کجا رسیده ایم. از مشاوران خود نام نبردم تا احترام خود را به همه زندانیان سیاسی ابراز کرده باشم. ایران نام و فداکاری همه این عزیزان را حفظ خواهد کرد.

آیا از ظهور و بروز روحیه استبدادی در رفتار مسؤلان می توانید مثال بیاورید؟

نفوذ این روحیه و باقی مانده آثار رژیم مستبد تاریخی را در همه جا در کنار روحیه برآمده از آگاهی و آزادگی می توان دید. ولی شاید برترین نمونه را در به هم خوردن روابط منطقی و قانونی ارکان نظام مشاهده می کنیم. الان به طور واضحی دیده می شود که زور مجلس در مواردی که جزء وظایف آن است به دولت نمی رسد. این فقط گفته مخالفان دولت نیست. اصول گرایان منصف و آگاه از این مسئله می نالند. عدم پاسخ گویی در موارد اعلام شده دیوان محاسبات عمومی، روشن نبودن نحوه فروش نفت و شیوه های هزینه کردن آن، بی اعتنایی به برنامه چهارم و ویران کردن دستگاه برنامه ریزی برای فرار از حساب و کتاب و الخ موارد بسیار روشنی از برگشت ما حتی به ماقبل پهلوی ها است. جای دوری نرویم. چند روز پیش بعضی از رسانه ها نقل کردند که وزیری در اعتراض به سوال خبرنگاران در مورد حقوق معلمان گفته است به کسی ربط ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند. شما شبیه این گفته ها را از مسئولان دیگر و همچنین از نیروهای امنیتی می توانید بشنوید.

همچنین در حالی که در مجلس به دلیل جنایات بی سابقه در کهریزک گزارش داده شده است. یکی از مسئولین می گوید مسئله کهریزک بی خود بزرگ شده است. نمونه بارز دیگر این روزها نحوه ارتباط قوه قضاییه با باصطلاح ضابطین خودش است. باید دید قاضی‌ها فرمان می دهند و تصمیمی می گیرند یا نیروهای انتظامی و امنیتی؟ قوه قضاییه ای که در قانون اساسی به صورتی قوی بر استقلال آن تأکید شده است امروز باید دید که اختیاراتش تا چه حد است؟ تا چه مقدار شأن و منزلت آن مراعات می شود؟ به نظر من یکی از مظاهر بارز ادامه روحیه استبدادی را در مظلوم واقع شدن قوه قضاییه و مجلس می توان مشاهده کرد. آیا امروز قوه قضاییه و قوه مقننه می توانند از همه اختیاراتی که قانون اساسی برای آنها تعیین کرده است، استفاده کنند. مشابهتی که انتخابات ها هم با انتخابات آن دوره پیدا می کند یکی دیگر از این نشانه ها است. شما شیوه رای گیری مجالس اول انقلاب را با الان مقایسه کنید تا ببینید ما به جلو حرکت کرده ایم یا به گذشته؟

از مطالبات همیشگی جامعه که در شعارهای تشکل های سیاسی بازتاب داشته است عدالت اجتماعی، بویژه عدالت اقتصادی بوده است. گاهی دیده شده است که آزادی و عدالت در مقابل هم قرار داده شده اند. میتوان گرایش خاصی را در جنبش سبز تشخیص داد….

مردم در مشروطیت عدالت می خواستند و از دل عدالت، خواست آزادی هم متولد شد تا آنجا که تاریخ اندیشه بشری نشان می دهد خواست عدالت همیشه مطرح بوده است حتی بعضی از حکما و اندیشمندان عدالت را جمع همه فضیلت ها و یا مادر همه فضیلت های دیگر دانسته اند. من گمان نمی کنم که ما مجبور باشیم میان عدالت و آزادی یکی از آنها را انتخاب کنیم. بطور عینی و ملموس شما توجه کنید که خط فقر هشتصد و پنجاه هزار تومانی و وجود توأمان تورم و بیکاری، دارند درخواست آزادی را محدود می کنند.

درست در همین نقطه است که طمع سیطره و مهار خواستهای آزادی خواهانه مردم بروز و ظهور پیدا می کند. در کوچکتر شدن سفره مردم است که توزیع سیب زمینی و اقتصاد صدقه ای برای جلب آرا و خواسته های مردم مورد توجه قرار می گیرد. بررسی وضعیت موجود کشور نشان می دهد که امروز گره خوردن خواست برای عدالت بویژه عدالت اقتصادی با خواست برای آزادی سیاسی یک ضرورت است.

در سالهای قبل از انقلاب، دفاع نیروهای انقلابی و جامعه دانشگاهی از اقشار ضعیف یک اصل بود و متصف بودن به همنشینی باکارگران و حقوق بگیران و اقشار مستضعف یک افتخار بحساب می آمد. به نظر بنده از نکاتی که همه ما باید به ان توجه کنیم حمایت از منافع اقشار زحمت کش است، البته نه برای آنکه از این اقشار به صورت ابزاری استفاده شود بلکه با این قصد که سرنوشت جنبش با سرنوشت همه آحاد ملت بویژه دو قشری که تولید اقتصادی و تولید علمی دارند یعنی کارگران و معلمان ودانشگاهیان گره بخورد. بنده به دلیل آنکه مشکلات حاد سیاسی باعث شده است مشکلات اقشار پایین دست جامعه و حقوق آنان کمتر مورد توجه قرار گیرد، ناراحت هستم. وقتی معیشت مردم سامان پیدا می کند، هم ریشه‌های آزادی در جامعه عمیق تر می شود و هم وحدت و رشد و شکوفایی مردم بیشتر می شود.

امروز کسانی که مسئول شور بختی مردم و عقب ماندگی ملی ما هستند و کسانی که مسئول تورم و بیکاری و ویرانی اقتصاد کشور هستند، مسئول تعطیلی پروژه های بزرگ و عقب ماندگی ما از رقیبان در منطقه هستند، با تزریق مسکّن ها و سیاست های بی سر و ته ولی عوام فریبانه سعی می کننداز این وضعیت استفاده کنند. کافی است ببینید باسهام عدالت و حقوق بازنشستگان و شیوه غلط اجرای اصل ۴۴ چه بلایی به سر مملکت آورده اند. سرنوشت برنامه چهارم و بودجه سال آینده مایه نگرانی جدی است.

مخصوصا با ندانم کاری هایی که منجر به افزایش خطر تحریم ها شده است. به هر حال باید گفت که اقشار مستضعف جامعه که دل در ارزش های اسلامی دارند بالقوه خواستار تحقق اهدافی هستند که جنبش سبز نیز بدنبال آن است. کسانی که خواستار اجماع ملی برای تغییراند باید بیشتر با اقشار تهی دست گره بخورند و از منافع آنها دفاع بکنند گذشته از آن، امروز به دلیل سرنوشت ساز بودن تصمیمات و سیاست های اقتصادی همه باید به اخبار و تحلیل های اقتصادی حساسیت نشان بدهند. این روزها حجم اخبار اقتصادی و اجتماعی درمقایسه با اخبار سیاسی بسیار اندک است و در این زمینه اطلاع رسانی کمی صورت می گیرد.

عده ای عبور از قانون اساسی را حلال مشکلات کشور می بینند. آیا به نظر شما این راه حل واقعی مسائل ماست؟

انشاالله همه ما برای اصلاح به میدان آمده ایم، نه برای انتقام گیری و یا کسب قدرت و یا ویران گری. راه حل های گذر از قانون اساسی دارای اشکالات فراوان و جدی است. اولین آنها عدم توانایی صاحبان چنین خواسته ای برای جلب نظر اکثریت ملت ماست. بدون جلب نظر این اکثریت و حتی باید بگویم، بدون ایجاد یک اجماع نباید منتظر یک تحول اساسی و معنا دار باشیم. برای همین بعضی از شعارهای معطوف به عبور از قانون اساسی موردسوء ظن مردم متدین ونهادهای سنتی است و متاسفانه باید گفت، گاهی شعارهای افراطی در این زمینه بیشتر از افراط کاری های اقتدارگرایان به جنبش آسیب می رسانند. اینکه شما مخالف خرافه گرایی و تحجر هستید یک خواست خوب و اساسی است.

ولی اینکه وسط معرکه بحث هایی به میان کشیده شود که با اعتقادات و دین و ایمان مردم ناسازگاری دارد، مشکوک است. دلیل بعدی برای ابتر بودن عبور از قانون اساسی آن است که با این راه حل، ما به پرتاب در تاریکی دعوت می شویم. اگر ما این ریسمان اتصال را که حاصل زحمات و تلاش های نسلهای گذشته ماست از دست بدهیم به قطعات ریز ریز بی خاصیت تبدیل خواهیم شد. طبیعی است که دنبال آن رویگردانی عامه مردم از این آشفتگی و حرکت در تاریکی را شاهد باشیم. کسانی که اهداف مبتنی برعبور از قانون اساسی را دنبال می کنند ممکن است امروز بلندگوهای بزرگی را در اختیار داشته باشند ولی در بطن جامعه اهداف آنها با سوء‌ظن جدی روبرو است. مخصوصا که در کنار منادیان عبور از قانون اساسی خواسته و نخواسته آنها بعضی از چهره های منفور شاهی حضور دارند که به صورت فرصت طلبانه ای کینه خود را به مردم و انقلاب به نمایش می گذارند. کسانی که تئوریسین های شاهی را در برنامه های خود علم می کنند ظاهرا یادشان رفته است که مردم حافظه بسیار خوبی دارند. بهرحال هر کس به اندازه وزن اجتماعی خود میتواند انتظار مقبولیت را داشته باشد و نه بیشتر.

شعارهایی امروز مفید است که یا بصورت مشخص به تبیین اهداف جنبش کمک کند و یا همدلی عامه مردم را در کنار نخبگان و طبقات میانه جلب کند.همه باید بدانند که ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی را اکثریت قاطع مردم ما متعلق به صدها هزار شهید می دانند و تاریخ و منش ملت ما با زنجیره ای از این شهدا در شهر و روستا به دیروز انقلاب متصل اند.

هفت ماه برنامه کانال های کشورهای دیگر که متأسفانه به دلیل بستن فضای رسانه ای کشور و انحراف صدا و سیما اهمیت پیدا کرده اند، اثراتی داشته اند. ولی این اثرات ضعیف تر از آن هستند که مردم از منافع ملی خود و خواسته های دینی و تاریخی شان دست بردارن، همچنانکه نباید همچون حربه ای برای اتهام و سرکوب واقعیت های جامعه مورد بهره برداری قرار گیرند. به نظر من تلاش برای سوق دادن مردم بسوی شعارهای محدود و از پیش تعیین شده ،اهانت به مردم است و باید شعارها از بطن حرکت های مردمی و بصورت خود جوش و غیر آمرانه بجوشد. همانطور که در سال ۵۷ شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به صورت طبیعی از دل مردم جوشید.

آیا صرف تکیه بر قانون اساسی راه را برای آینده نمی بندد؟

بنده جایی گفته ام که قانون اساسی وحی منزل نیست و همانطور که سال ۶۸ یکبار تغییر پیدا کرد می توان با توجه به نیازهای فکری مردم و مطالبات مردم و تجربیات ملی گام های مهمی در جهت کارآمدسازی بیشتر آن برداشت. منتهی باید بداینم که صرف داشتن یک قانون خوب مسئله را حل نمی کند. ما باید به طرف سازو کارهایی حرکت کنیم که امکان نقض و تخطی از قانون هزینه های گزافی برای نقض کنندگان آن در هر سطح و مرتبتی داشته باشد.

به نظر بنده جمهوری اسلامی منهای قانون اساسی بی معنا است، و ما علاوه بر مراقبت جهت عدم نقض قانون اساسی،‌اجرا نشدن و یا کمتر توجه کردن به بخشهایی از قانون اساسی را هم باید نوعی نقض قانون اساسی بحساب بیاوریم. برای همین، خواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی یک خواست راهبردی است از طرف دیگر هم به همین دلیل باید به کسانی که علاقه مند به بقای جمهوری اسلامی هستند بگوییم اگر بخشهای قابل ملاحظه ای از قانون اساسی بویژه فصل سوم آن مورد بی اعتنایی قرار گیرد بطور قهری بدیل های دیگری برای نظام ظهور خواهد کرد. همه باید بدانیم، عدم رعایت حقوق اساسی مردم که در قانون اساسی آمده است و هم چنین به رسمیت نشناختن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به ابطال این میثاق ارزشمند ملی خواهد انجامید. به طور مثال آن کسانی که جاسوسی و تجسس را در جامعه تبدیل به یک رویه عادی کرده اند، خواسته و ناخواسته تیشه به ریشه نظام می زنند. آن کسانی که رسانه ها را محدود کرده اند و صدا و سیما را در انحصار خواسته های خود قرار داده اند، به سستی پایه های جمهوری اسلامی کمک می کنند.

در بیانیه شماره ۱۷ اشاره به نهرهایی داشتم که اگر وارد رودخانه گل آلود و طغیانی بشوند می توانند جریان آنرا بتدریج آرام و روشن گردانند. یکی از آن نهرهای روشن می تواند این باشد که رسما اعلام شود که قرار است همه به قانون اساسی برگردیم.

به عنوان سوال آخر در مورد راهپیمایی ها و تجمعات نظرتان را بیان بفرمایید.

راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز، حق مردم است، زنان و مردان و جوانان و میانسالان و سالخوردگان به نظر من مردم در اصل هیچ کینه ای نسبت به نیروهای انتظامی و بسیج ندارند چرا که آنها را نیز از خود می دانند. درگیری موقعی پیش می آید که این نیروها در مقابل حرکت آرام مردم قرار می گیرند از هزاران عکس و فیلم های کوتاه مردمی که درعاشورا و یا روزها ی دیگر گرفته شده می توان فیلم مستندی ساخت تا معلوم شود که درگیری ها و فضای تند دنبال آن چگونه ایجاد شده است. به هر حال انچه توصیه بنده به نیروهای انتظامی و بسیج است، مهربانی و ملاطفت با مردم است و توصیه من به طرفداران جنبش سبز آن است که تمایز خود را با بقیه مردم، چه کم و چه زیاد ،کم کنند. این نهضت از میان مردم برآمده و متعلق به مردم است. همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند. اما هدف نهایی خودمان را درهیچ مرحله ای نباید از یاد ببریم و آن ساختن ایرانی پیشرفته و مستقل و آزاد و متحد است. این هدف تنها با همکاری همه زنان و مردان و همه اقشار ملت و همه اندیشه ها و سلیقه ها امکان پذیر است. جا دارد بگویم، وقتی می گوییم ایران باید همه ایرانیان داخل و خارج علاقمند به اعتلای این سرزمین و فرهنگ دیرینه و باورهای دینی، آسمانی و رحمانی آن را در نظر بیاوریم و انشاالله حرکت سبز در هیچ مرحله ای دست از روش های مسالمت آمیز و اخلاقی خود در مبارزه برای احقاق حق ملت دست برنخواهد داشت. این حرکت از انتخاب رنگ سبز رنگ اهل بیت پیامبر به عنوان اسلام رحمانی و دوستی و محبت و وحدت همیشه استفاده کرده است. جنبش سبز به کرامت ذاتی انسانی و حق تنوع عقاید و اندیشه و آزادی بیان احترام می گذارد و از همه جنبش هایی که اهداف آنها بهروزی و رشد ملت و تضمین حقوق شهروندی و آزادی های اساسی ملت ما و نیز عدالت اجتماعی است استقبال می کند و آنها را از خود جدا نمی داند.

آیا شما نماینده و سخن گویی در خارج دارید؟

در جنبش سبز هر شهروند یک رسانه است و راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. یکی از زیبایی های فضای سبز آن است که همه حرفهای خود را می زنند و این حرکت در یک فضای تعامل گسترش می یابد. بنده هم به عنوان یک همراه نظرات و پیشنهادات خودم را در این فضا مطرح می کنم.

گاهی در سایتها و فیس بوک و نظایر آن از شما نقل قولهایی می شود. تا چه اندازه این مطالب مورد تأیید شماست؟

مطالب بنده با امضاء و در سایتهای محدودی منعکس می شود و من وبلاگ شخصی و امثال آن ندارم. نقل قولهایی که اشاره کردید از جمله عوارض اجتناب ناپذیر فضای مجازی است و ارتباطی با من ندارد.
ادامه مطلب ...

اختلال و محدوديت شديد در شبكه‌ اينترنت كشور

0 نظرات
اختلال و محدوديت شديد در شبكه‌ اينترنت كشور

. ادامه راه سبز«ارس»: در طول ماه‌های اخیر، هر گاه دست‌اندرکاران منتظر بروز اتفاقی در عرصه سیاسی ایران بوده‌اند، سرعت شبکه بشدت کاهش یافته و گاه امکان اطلاع‌رسانی از طریق اینترنت به حداقل می‌رسد. كاهش سرعت و فريز شدن صفحات اينترنتي از روز پنجشنبه تا كنون و قطع اینترنت در ساعاتی از روز دوشنبه در اكثر نقاط کشور گرچه بر اساس ادعای شركت ارتباطات زيرساخت مربوط به توسعه شبکه فیبر نوری بوده است!، اما محدوده زمانی قطع شبکه سوال‌های زیادی ایجاد کرده است.

بنا به گزارش‌های رسیده، سايتهايي كه با فلش و جاوا طراحي شده اند و يا جهت ارائه بعضي خدمات خود از اين برنامه ها سود جسته اند، بطور كل با مشكلات لود شدن روبرو گشته كه از جمله آنها ميتوان به بعضي از سرويسهاي پرداخت آنلاين بانكها و سايتهاي تجارت الكترونيك و نير خدمات آموزشگاهها و دانشگاههاي مجازي ووو نام برد كه همين امر سبب ضررهاي مادي و معنوي بسياري براي اينگونه بنگاهها و مراكز آموزشي فرهنگي و مردم در بر داشته است. لازم به يادآوري ميباشد كه مركز فيلترينگ ايران بمنظور جلوگيري از نمايش فيلمهاي اعتراضات مردم براي كاربران داخل ايران پيش از اين نيز به تناوب در روزهاي حساس اقدام به مسدود نمودن پورتهاي اينگونه برنامه ها نموده است و با توجه به اشکالاتی که برای شبکه در روزهای قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا پیش آمد، براي اهل فن، دلیل عنوان شده از سوی شرکت زیرساخت مخابرات چندان زیر بار رفتي نمي باشد!.

به گزارش ایسنا، معاون دفتر روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ارتباطات زيرساخت - با تاييد بروز اختلال در ارتباطات اينترنتي اين موضوع را به توسعه فيبر نوري مربوط دانست.

حسين شفيع در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرد: كار توسعه فيبر نوري در مسير تهران، مشهد اختلالاتي را موجب شده كه به احتمال زياد تا آخر امشب به اتمام مي‌رسد.
ادامه مطلب ...

ایندفعه دهه‌ فجر ما دهه‌ زجر اونا!

0 نظرات
سی سال دهه‌ زجر ما بود امسال دهه‌ زجر شما!


من همین تیتر خودم را که دیدم خنده ام گرفت ! سی سال است به خودمان می‌گوئیم "ما" به حکومت می‌گوئیم "شما" . دقیقاً حکومت هم به خودش می‌گوید "ما" به مردم می‌گوید "شما" . البته حکومت غلیظتر از این حرفها به خودش می‌گوید ما . مثلاً نظام می‌گوید "ماااااااا" ولی احمد خاتمی که حرف میزند میگوید "مااا ... مااا ..." ! جمهوری اسلامی تنها جای دنیاست که در در هر دو طرف آن "ما" با "شما" فرق دارد!...

ایندفعه دهه‌ فجر ما دهه‌ زجر اونا!


خودنويس» دهه فجر مثل سایر دهه‌ها با اعدام و کتک شروع شد. جمهوری اسلامی امسال هر کاری کرد که بهمن نشود، نشد و اعترافات دکتر ایرج ملکپور در راستای قرار دادن بهمن قبل از اسفند در تقویم به دستور مستقیم اسرائیل به جائی نرسید. سبزها سی و یک سال بود که منتظر همچین دهه فجری بودند. جمعی از فرماندهان سپاه با امضای اینجا اعلام کردند که جلوی هرگونه راهپیمائی اعتراضی را تا ته بگیرند و در صورت تکرار حضور سبزها قسم خوردند که فلسطینی‌ها آنها را بزنند. نیروی انتظامی که بشدت در حال کنترل جان و مال و ناموس و ایمیل و اس.ام.اس و بلوتوث و هند فری و شارژر فندکی و موس پد و نظارت دقیق بر بند رخت و خوشخواب مردم است نیز اعلام کرد که ایندفعه با غلطتک از روی همه رد می‌شود!

به همین مناسبت سرویس اینترنت در تهران و بقیه‌ی جاها همینطوری بیخود و بی‌جهت آنهم دقیقاً در اولین روز دهه فجر قطع یا نیم بند شد. مخابرات اعلام کرد شلنگ ورودی اینترنت کشور از چند جا تا شده که در دست بررسی است. گفته می‌شود به احتمال زیاد پارازیت ماهواره در تهران زیاد شده زده به اینترنت. در همین راستا زورمایش ارتقاء پارازیت ملی که اخیراً اگر امواج ماهواره را نتواند قطع بکند نفس بینندگان همان امواج را بخوبی قطع میکند با موفقیت به اجرا درآمد. در این زورمایش دسترسی دشمن فرضی به اینباکس یاهو کاملاً قطع و برنامه صدای امریکا را هم که می‌زدی زرتی می‌افتاد کانال دو طبق روال قرآن پخش می‌کرد.

کلیه وزراء موظف به داشتن مشاور بسیجی شدند. گفته می‌شود با حضور مشاوران بسیجی در وزارتخانه‌ها از این به بعد در ادارات دولتی بجای حقوق، کارمندان را سر برج می‌گیرند می‌زنند. همچنین از این به بعد مصوبات وزارتخانه ها اینجوری می‌شود که یا اینی که گفتیم یا بگیرند مردم را بزنند. در اینصورت چنانچه کسی حقوق نخواهد و مردم هم تمام مصوبات را قبول بکنند قرار شد مشاوران بگیرند خود وزیر را بزنند. با اجرای قانون جدید که هنوز معلوم نیست از کجای بد فیل درآمده وزارتخانه‌ها رسماً ‌می‌شود لیانشامپو!

خاتمی گفت ما می‌خواهیم رهبری رهبر تمام مردم باشد. بطورکلی خاتمی خوشش می‌آید دقیقاً چیزی را که مردم عمراً نمی‌خواهند بعنوان مطالبات اصلی آنها مطرح کند . البته الآن سیصد نفر جیغ می‌کشند که این حرف‌های تفرقه افکنانه مزدوری را الآن نباید زد. این حرفها را باید حتماً گذاشت پس فردا که خشتک همه سرشان پرچم شد بزنیم بعد سیصد نفر دوباره جیغ بکشند که این حرفها را چرا همانموقع نزدی؟ خاتمی همچنین گفت بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند. این حرف خیلی شیرین و بجا و کاملاً درست و اصولی خاتمی (ببین دارم ازش تعریف میکنما !) دقیقاً از یک بابت خیلی بامزه است: همه دارند خودشان را جر می‌دهند که طرف ولایت ندارد این به همین راحتی ولایت طرف را تائید میکند!

امریکا در چهار کشور که اسم ندارند ولی فقط همین چهارتا کنار ایران بدون سپر موشکی مانده بودند سپر موشکی نصب می‌کند. اوباما در مراسم نصب و راه اندازی سپر موشکی گفت در اسلام بارها تاکید شده که این دین مبین عمراً برای هیچ دلیلی نیامده جز همین امنیت و آرامش خود کشور مسلمان و بقیه کشورهای بدبخت همسایه. اوباما در پاسخ به اینکه این چهارتا کشور خودشان هم مسلمان هستند پس چرا اینجوریه؟ گفت اسلام اینها امریکائیه اگر سیم بکسل هم ببندند آدم از پل صراط پرت می‌شود پائین. اوباما در مورد اینکه اگر همین جمهوری اسلامی و روسیه که تو اینقدر باهاش مخالفی نبود تو این سپرها را میخواستی کجات فرو کنی چیزی نگفت لیکن یک منبع بی سوراخ گفت هر سپر موشکی که امریکا کاملاً با حساب و کتاب در منطقه میکارد دقیقاً یک کاری میکند که جمهوری اسلامی توان موشکی اش را بالا ببرد یکدفعه بگو ده سال عمر جمهوری اسلامی را زیاد می‌کند. این منبع خطاب به اوباما گفت همون حقته جمهوری اسلامی را خوب بچسبی اونم بهت بگه کاکا سیاه!

عليرضا رضايي
ادامه مطلب ...